Gå till innehåll

[LÖST] Kan gadgets bidra till seg uppstart?


Belsebub

Recommended Posts

Jag har 8 st. gadgets som startar upp med windows vista på min laptop. Och tycker det går segt att starta upp datorn. Har inte överdrivet mkt aktiviteter som startas upp i msconfig autostart, 15 st.

Det går fort att komma in i själva windows så man ser skrivbordet, men sen går det segt när datorn ska ladda upp program etc. Kan det bero på gadgets? Tycker dom nämligen laddar segast av allt och ibland till och med hänger sig.

Jag har ingen extern hdd eller liknande inkopplat så det borde inte vara något sånt.

3 min & 30 s. tar det från att jag skrivit in lösen för att logga in i windows till att windows helt laddat klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja om segheten är efter Windows inloggning så är det personliga program som tar tid.

Gadgets tar 13-20 sek för mig att bli färdiga och jag har bara 6 st... Speciellt gagdets

som går ut på Internet för uppdatering är långsamma...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aight, har nästan bara internetanslutna gadgets. Då blir det att köra utan sidebar då.

Btw, vad många stjärnor du har fått  :D

Men inte är du väl så stressad när du kopplat på PC'n så du inte kan vänta lite...

du kan väl jobba under tiden som de läggs upp !?

Btw, det var inte billigt vill jag lova. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä jag får väl rosta mackor eller nått under tiden när jag slår på den på morgonen.  :) Tycker inte om att det ska gå så segt bara. Men har ju såklart sådant tålamod att jag kan vänta  :D

Vad, har du köpt dina stjärnor  ???

Eller länkar du alltomxp.se på din egen hemsida eller nått?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...