Salle Posted May 18, 2008 Share Posted May 18, 2008 Hej! varje gång jag startar min laptop så står det en del varningar i loggboken. Det kan handla om varningar på filer eller program som " orsakar långsammare start " t.ex. profsvc, PreShellInit ,etc..med Händelse ID: 108, 103, 109, det varierar. Det är olika program o filer varje gång datorn startar. Hur trovärdigt egentligen är dessa varningar och är det något kan göras åt det,eller skall man bara ignorera dessa. Måste nämna oxå att det inte är några fel som rapporteras i Problem rapporten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted May 18, 2008 Share Posted May 18, 2008 Visst är loggboken tillförlitlig men frågan är vad som orsakar dessa varningar. Har du nyligen installerat SP1? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salle Posted May 18, 2008 Author Share Posted May 18, 2008 Ja ! installerade SP1 för ca 10 dagar sen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted May 18, 2008 Share Posted May 18, 2008 Då borde det ha lugnat ner sig med sådana händelser nu. Kan du se samma typ av händelser före du installerade SP1? Kan du också skicka med källan som hör till de olika händels-id? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salle Posted May 18, 2008 Author Share Posted May 18, 2008 Det är faktiskt många händelser i loggboken före SP1 installationer,jag har inte tänkt på det tidigare men det verkar ha blivit färre varningar som registreras nu,och jag tror inte att det är några händelser som kanske upprepas men som sagt var,det är olika varningar varje gång datorn startar. När det gäller händelse id kan oxå detta varierar tex: 108,103 101,100,200,109. Det är bara dessa Händelse-ID nummer som upprepas! Hoppas jag kunde förklara bra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts