Gå till innehåll

Svart skärm efter installation av Service Pack 3


JennySpindel

Recommended Posts

Efter försökte installera SP3, så får jag bara en svart skärm o windows startar inte!

Med Xp-cd kör jag installation o reparera alternativet, men istället för att reparera får jag bara upp alternativen att försöka med att fortsätta uppdateringen vilket ej funkar, eller en ny installation.

Vad händer om jag kör en ny installation på samma hårddisk - går det? Eller måste jag formatera :(?

Hjälp snälla, nån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova först med <F8> i starten så du får fram start-alternativen.

Du kan här testa "Felsäkert Läge" för att se om detta tar dig till Windows.

Kommer du till Windows så kan du prova att installera om SP3 härifrån.

Fastnar du däremot fortfarande i uppstarten så måste ett par filer rensas men det tar vi då.

Om det enbart är felaktig drivrutin som installerats i uppgraderingen så kan du välja alternativet

"Senast fungerande konfiguration".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har det problemet också. Kommer inte in i windows, det börjar ladda vid start men efter nån sekund startar datorn om. Hade så för några veckor sedan, då vägrade windows att ladda över huvud taget och datorn bara fastnade. Detta löste jag genom att formatera om.

Men nu vill jag få det fixat så allt funkar, annars får man väl skita i service pack 3.

/Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...