JennySpindel Posted May 20, 2008 Share Posted May 20, 2008 Efter försökte installera SP3, så får jag bara en svart skärm o windows startar inte! Med Xp-cd kör jag installation o reparera alternativet, men istället för att reparera får jag bara upp alternativen att försöka med att fortsätta uppdateringen vilket ej funkar, eller en ny installation. Vad händer om jag kör en ny installation på samma hårddisk - går det? Eller måste jag formatera ? Hjälp snälla, nån? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted May 20, 2008 Share Posted May 20, 2008 Prova först med <F8> i starten så du får fram start-alternativen. Du kan här testa "Felsäkert Läge" för att se om detta tar dig till Windows. Kommer du till Windows så kan du prova att installera om SP3 härifrån. Fastnar du däremot fortfarande i uppstarten så måste ett par filer rensas men det tar vi då. Om det enbart är felaktig drivrutin som installerats i uppgraderingen så kan du välja alternativet "Senast fungerande konfiguration". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harder Posted May 21, 2008 Share Posted May 21, 2008 Jag har det problemet också. Kommer inte in i windows, det börjar ladda vid start men efter nån sekund startar datorn om. Hade så för några veckor sedan, då vägrade windows att ladda över huvud taget och datorn bara fastnade. Detta löste jag genom att formatera om. Men nu vill jag få det fixat så allt funkar, annars får man väl skita i service pack 3. /Mattias Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petbir Posted June 22, 2008 Share Posted June 22, 2008 Samma för mig. Nån som vet hur man skall göra, har testat 2 ggr en med sve o en med eng jag har XP media center Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Har ni någon av Symantecs (Nortons) produkter installerade? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts