crappy Posted May 21, 2008 Share Posted May 21, 2008 Hej Jag har 2 xp i ett nätverk som funkar kanon, kan öppna alla filer, diskar osv. Jag la nu till en trådlös lap med vista, men kommer bara åt "delade mapar". Probemet är att jag vill komma åt alla filer och hårddiskar. Jag har försökt kolla brandväggar, router osv. Men det måste vara någon annan spärr i vista, men vad? Mvh Crappy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted May 21, 2008 Share Posted May 21, 2008 Antagligen har du redan noterat detta... men för säkerhets skull... Nytt för Vista är två nya nätverksprotokoll som finns att installera i XP (LLTD-protokollet). Link-Layer Topology Discovery Mapper I/O Driver Link-Layer Topology Discovery Responder För XP finns detta nätverksprotokoll att installera ifrån: http://www.microsoft.com/downloads/details...11-37f485fa34ea Efter installation måste protokollet manuellt läggas in bland objekten i nätkortets Egenskaper.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crappy Posted May 22, 2008 Author Share Posted May 22, 2008 Jag blir fullständigt skogstokig! Discovery responder ligger där den ska. Är det något mer som ska göras? Läggas till manuelt? Alla datorer hittar varandra, men dom enda mappar som går att dela är "delade mappar" med vista datorn Det går inte dela något annat, ex skrivare. Mellan xp datorerna funkar det umärkt. Kan inte någon beskriva från början hur jag ska göra? Någnstans måste jag gjort fel :'( Tack på förhand Crappy Edit Kom på en sak, har det någon betydelse att xp datorerna är direkt anslutna, och vista datorn ska anlsutas trådlöst? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts