__087 Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 Tjena! Jag har länge försökt göra ett sånt här tecken ´?? vill man göra ett åt andra hållet är de ju kommandot Shift + tangenten brevid sudda. Tack för svar M.V.H // __087 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 Jag uppfattar inte vilken fråga du vill få besvarad. Du visar det akuta accenttecknet ´, och nämner (indirekt) det grava accenttecknet `. Eller är det en apostrof du är ute efter att skriva? Håll i så fall ned Alt och mata in 0146 på det numeriska tangentbordet (glöm inte Num Lock). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted May 22, 2008 Author Share Posted May 22, 2008 ja det är accenttecknet jag vill skriva över en bokstav. Finns det inget kommando för det eller måste man trycka Alt och mata in 0146? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 Ett förslag till. Lite konstig den. ;D Håll ner o släpp shift-tangenten o försök igen i lite olika kombinationer. ` ` ` ` ` ´´ ´´ ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 Just det, bara att trycka på knappen t.v. om sudda och sedan det tecken som skall accentueras. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted May 22, 2008 Author Share Posted May 22, 2008 tack så mycket nu blev det äntligen rätt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts