Gå till innehåll

Tipsar om Windows Vista x64


Gäst al6

Recommended Posts

Tjenare, jag har nyligen fixat Windows Vista Ultimate x64 och verkligen vrålälskar det!

Exakt allt fungerar, även gamla program. Många säger att dom har problem med mycket men jag förstår verkligen inte vad som kan gå fel - visst är det drivrutiner som behövs men när dom väl är fixade så funkar precis allt.

Fick lite problem med en demo av mitt kommande projekt här precis. Det visade sig att projektet blandade x64 kod med x86 kod - vilket inte är tillåtet tydligen så jag ändrade bara på det så kördes projektet (som är för x86) helt perfekt på x64.

Har nu snabbat mig att testa många av mina spel och gammal mjukvara och inte stött på ett enda problem! Allt bara fungerar!

Dessutom ska Vista x64 vara säkrare, och inga osignerade drivrutiner får installeras - en konkret sak som bevisar att det verkligen ÄR säkrare.

Så för er som undrar vad ni ska köra kan jag verkligen rekommendera Vista 64-bitars!

Man kan tydligen inte köra 16-bitarsprogram men å andra sidan kan man ju köra alla nya 64-bitarsprogram så de tar väl ut varandra.

Jag skriver detta för att jag blev så paff över hur bra det verkligen fungerar! Har drivrutiner till allt och alla mina gamla spel jag testat fungerar exakt som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen grabben! Har kört Windows Vista Ultimate x64 sen februari! Och jag är också så himla nöjd med mitt! de är presic som du säger! fixar du stabila drivisar till din hårdvara så funkar de utmärkt! visst drar vista mer än xp! men har du bra prestanda på datorn, så varför inte!? Kul och höra att de finns folk som testar själv, ist för att lyssna på vad andra säger!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med,jag har kört Vista x64 ett bra tag nu utan några som helst bekymmer.

Med "rätt" hårdvara och drivisar är Vista som en dröm.

"Rätt" användare är också ett stort plus.  ;D

Jag har svårt att förstå varför man skulle skaffa en ny fin x64 dator och sen köra x86 Windows, men det är kanske bara jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

x64 processor skall köras med x64 OP! men då snackar jag inte om XP x64! :P Lite komiskt! körde med vista ultimate x64! men va intresserad av att testa xp x64! så jag installerade de! då jag skulle installera första spelet på datorn med xp x64! så hängde sig datorn! de va fan droppen, så slängde in vista skivan igen och installerade! kommer inte hända igen att jag kör xp! Riktigt nöjd med vista! och håller med helt! allt handlar om Hårdvara/drivisar och rätt användare! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här. Håller på att lägga in vista ultimate just nu på min stationära. Är ganska trött på xp faktiskt, känns som en gammal bil man lappar ihop för att hålla lite till. Vill uppnå dx10-kvalité på spelen nu också så då är det ju vista man ska ha. Har kört med vista home prem. på min laptop över ett år nu och den funkar tusan så myket bättre än den stationära angående felmeddelanden etc..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...