poan Posted May 26, 2008 Posted May 26, 2008 Efter genomförd standardinstallation (XP-home sp2) och registrering kom SP3 som ett brev på posten. Installerades, allt verkade OK tills nya uppdateringar bla IE7 och en säkerhetsuppdatering. - Uppdateringarna kan inte installeras. Detta har nu upprepats nära 10 ggr. Vad göra? Jag har även gått in "manuellt" på Windows uppdate utan att lyckats. P-O Quote
poan Posted May 27, 2008 Author Posted May 27, 2008 Med en studs googlande hittade jag vägledning. Problemet är välkännt och väldokumenterat. P-O Quote
Andreas Stenhall Posted May 27, 2008 Posted May 27, 2008 Har du någon länk till lösningen att dela med dig av? Quote
poan Posted May 28, 2008 Author Posted May 28, 2008 Nä jag har ingen länk där jag sitter nu. Men ett av ställena jag hittade svaret på är det egna forumet (just runt hönet) microsoft har på ett flerta ställen beröst frågan, I vårt eget forum belystes frågan i samband med problem att updatera efter reparation av XP. Hittar tyvärr inte tillbaka till stället fn. Men det går ut på att en eller flera filer behöver registreras på nytt, om det ger dig ngn ledtråd. Jag skall be att få återkomma när jag sitter hemma vid min egen maskin.l Jag hittade: Du svarade själv (Stenis)så här de 2:e mars 2008 klockan 11:58: Detta är ett välkänt problem, se http://support.microsoft.com/kb/943144 Hälsar P-O Quote
Recommended Posts