evalisen Posted May 27, 2008 Share Posted May 27, 2008 Hej! Undrar om någon kan hjälpa mig. Sedan en tid tillbaka får jag, varje gång jag startar Windows Mail (Vista) får jag upp felmeddelandet: I en ruta med rubrik:Windows säkerhet "Logga in på mx.xxx (x står för siffror) Kontrollera att du har uppgett rätt användarnamn och lösenord för e-postservern. Sedan en lucka för resp anv. namn och lösenord. Provade att lägga in uppgifterna igen men kom sedan på att om jag bara klickar avbryt så startade programmet och ut och inkommande mail fungerar. Så långt är det ju bra, men varför kommer denna ruta upp? Hur kan man få bort det? Undrar Eva Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted May 27, 2008 Share Posted May 27, 2008 Låter som att det skulle kunna bero på ett säkerhetsprogram, har du något prorgam, till exempel Norton Internet Security eller ett antispamprogram installerat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evalisen Posted May 27, 2008 Author Share Posted May 27, 2008 Har Telia Säker Surf 7.03 antivirus samt brandvägg. Dessutom hittar jag under rubriken: Skydd mot skadlig kod: Skydd motspionprogram och annan skadlig kod:Både Defender och Telia Säker Surf. Är en fullständig novis på området, men det kanske framgår Eva Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted May 27, 2008 Share Posted May 27, 2008 Jag har kikat runt lite på nätet och det verkar som att ingen har något bra lösning på problemet. Vet du lite mer exakt när problemet uppstod? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 För mig låter detta som när man har flera e'mail konton upplagda varav ett är fejkat... Se under Verktyg - Konton... om du har flera rader upplagda. Om jag skapar ett fejkat konto (bild #1) och sedan startar om Mail, så kommer denna ruta upp (bild #2). Är det så det ser ut för dig ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evalisen Posted May 29, 2008 Author Share Posted May 29, 2008 Hej! Först: Tack för att ni försöker hjälpa mig - jättesnällt! Felet uppstod för ca en månad sedan och jag vet inte att jag har ändrat något. Har tre e-postkonton då jag hanterar även ett par konton i mitt bolag, förutom mitt helt privata. Det ser rätt ut när jag tittar på "konton". Har haft Vista sedan i dec-07 då jag nödgades byta dator. Importerade då e-postkontona och det funkade bra tills för en tid sedan. Eva Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evalisen Posted May 29, 2008 Author Share Posted May 29, 2008 Hej igen! Glömde att kommentera att det är just så mitt felmeddelande ser ut! Eva Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted May 29, 2008 Share Posted May 29, 2008 När du klickar på den lilla pilen till höger om "Skicka/Ta emot" uppe i den blå menyn, så får du upp en lista med dina konton. Välj där ett konto i taget och se vilket konto som ger dig felmeddelandet. Kanske har kontot avslutats eller dess mail-server har bytt adress uppgifter (inte omöjligt). Är det ett så kallat HTTP-konto (MSN Live t.ex.) så kanske du måste ladda ner ett tillägg. http://get.live.com/general/http Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evalisen Posted May 29, 2008 Author Share Posted May 29, 2008 Tack! Genom att jag kunde se vilket konto som felade har jag nu kunnat rätta till ett fel i användarnamnet (som jag iofs inte begriper hur det har kunnat bli ändrat - men de tär ju strunt detsamma). Så nu funkar allt som det ska. Tack snälla ni! Eva Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.