Belsebub Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 Kommer FF3 att släppas för att kunna köras i 64-bitars? Precis som IE7 har nu att man kan välja och köra i 64-bitar eller 32(standard). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 Firefox har funnits i 64-bits version 3.0 sedan december-2007... http://www.start64.com/index.php?option=co...9&Itemid=75 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 för att kunna köras i 64-bitars Som du verkar mena om den kommer funka i 64-bitars? Svar: Ja. Om du menar om den släpps i 64-bitars så är jag nästan 100 på det eftersom Firefox är open source och därmed kan kompileras till 64-bitars av vilken stolle som. Och som en vis man sa: finns det en möjlighet och tillräckligt med tid kommer det hända. Svar: Ja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted May 28, 2008 Author Share Posted May 28, 2008 Hehe! angående länken då FF ärvar(?) i betastadiet under namn "minefiled" klockrent namn! Men ok trodde man körde ff i 32-bitar eftersom det står det i aktivitetshanteraren när man kollar under processer (se bild). Den är alltså inte kompliterad till 64 i dagsläget? Eller hur ska jag uppfatta era svar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 Okay... jag tänkte låta dig själv leta dig fram till nedladdningslänken för filen.. Tydligen så har de nyligen (12-maj) kompilerat ihop en x64 version av senaste Firefox 3.0 Jag laddar ner den och testar....Minefield. http://wiki.mozilla-x86-64.com/images/Fire...r.20080512..zip EDIT: Nu skriver jag detta via Firefox Minefield 64-bitars version. Av någon anledning så ville den installera under Program (X86) men programmet körs som x64. Om du får problem med uppoppande felrutor så tvångsstänger du Firefox och inaktiverar eller avinstallerar dina Tillägg... Jag fick göra detta, öppna gamla FF och rensa ett par Tillägg. Så nu funkar det... nästan... Flash Player fungerar inte... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted May 28, 2008 Author Share Posted May 28, 2008 Skumt att det blev så.. Minefield vågar jag inte testa Väntar till mitten på juni i stället, då skulle den skarpa komma var det planerat i alla fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts