Gå till innehåll

Integrera Windows XP Service Pack 3


BoG

Recommended Posts

Hej

Har WinXP Pro och nyligen uppgraderat till SP3. Också installerat nLite för att integrera Windows med SP3. Har läst Stenhalls beskrivning hur göra detta, men tyvärr !!

1. Ladda ner Service Pack 3. Ok det är gjort men finns integrerat i systemet som uppgradering.

2. Kopiera alla filer från Windows-skivan till mapp C:xp_sp2. Kopiera, drar jag över huvudmenyn från CD-skivan med höger musknapp  till C:xp_sp2 och klickar på "kopiera hit"?

3. Under pkt3 i Stenhalls beskrivning " Se till att markera Integrera" och under pkt4 "Service Pack 3 integreras nu med." Vet systemet att söka i datorn efter den nyss installerade SP3? Eller skall jag ladda ner " Windows XP Service Pack 3-ISO-9660 CD-avbildningsfil. Om så, hur anger jag var datorn skall söka?

Av ovanstående framgår kanske att jag inte är expert på PC, därför önskas hjälp. nLite verkar vara en "Räddare i nöden".     

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Ladda ner Service Pack 3. Ok det är gjort men finns integrerat i systemet som uppgradering.

Du laddar ner SP3 som en enskild fil, på nedanstående länk.... det är sedan den du integrerar i XP-cd´n, inte den uppdatering du redan har gjort på ditt installerade operativsystem!

http://www.microsoft.com/downloads/details...;DisplayLang=sv

2. Kopiera alla filer från Windows-skivan till mapp C:xp_sp2. Kopiera, drar jag över huvudmenyn från CD-skivan med höger musknapp  till C:xp_sp2 och klickar på "kopiera hit"?

Gå till "Den här datorn", högerklicka på din cd-spelare och välj "Utforska". Alla mappar och filer du då ser, är vad du skall kopiera! Alltså CD´ns innehåll.... inga menyer!

3. Under pkt3 i Stenhalls beskrivning " Se till att markera Integrera" och under pkt4 "Service Pack 3 integreras nu med." Vet systemet att söka i datorn efter den nyss installerade SP3? Eller skall jag ladda ner " Windows XP Service Pack 3-ISO-9660 CD-avbildningsfil. Om så, hur anger jag var datorn skall söka?       

Jag skulle vilja lägga in ytterligare en bild, mellan pkt3 och pkt4, det är nämligen där du talar om för n`Lite var SP3 ligger (se bifogad bild)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

e-son

Hej o Tack för dina tips.

Det tog lång tid innan jag kom till skott, men det var också svårt att hitta tillbaka till frågorna. Enligt systemet var jag inte registrerad med några frågor.

Tyvärr gick det inte så "rarätt" som jag hoppades, har fortfarande några oklarheter om du kan hjälpa mig.

1. Jag har före uppgraderingen till SP3 även uppgraderat till SP2 när det var aktuellt. Min dator WinXP Pro är från 2002. Kan det bero på detta, att i texten enl bild 4 står " Windows XP Professional SP1" i stället för SP2. Ställer detta till problem?

2. Vid bild 5 klickade jag på "nästa" men bild 6 för bränning kom aldrig upp.

3. Under C:XP_SP2 har jag samlat filerna från SP3 och WinXP-skivan integrerade tot ca 667 Mb. Kan jag bränna en skiva om jag för över dessa filer till brännarprogram, jag har Nero?

Hälsningar

BoG

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Jag har före uppgraderingen till SP3 även uppgraderat till SP2 när det var aktuellt. Min dator WinXP Pro är från 2002. Kan det bero på detta, att i texten enl bild 4 står " Windows XP Professional SP1" i stället för SP2. Ställer detta till problem?

Inga problem,.... SP3 går lika bra att integrera ovanpå SP1 som på SP2!

2. Vid bild 5 klickade jag på "nästa" men bild 6 för bränning kom aldrig upp.

Kör programmet en gång till, men uteslut "Integrera ett Service Pack" enligt bild 3, och den här gången glömmer du inte att markera "Skapa startbar iso"....då kommer bild 6 upp! Där kan du sen välja att spara en .iso-fil, som du sedan kan bränna med valfritt brännarprogram, eller låta nLite bränna direkt!

3. Under C:XP_SP2 har jag samlat filerna från SP3 och WinXP-skivan integrerade tot ca 667 Mb. Kan jag bränna en skiva om jag för över dessa filer till brännarprogram, jag har Nero?

Du behöver tillverka en bootbar iso-fil av mappen med den färdigintegrerade XP-skivan... se punkt 2!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bingooo  ;D

Jag lyckades få in allt på en DVD-skiva. Jag håller tummarna att den fungerar om ifall jag behöver använda den. Ursäkta om jag är tjatig men en fråga till. Hur hanterar jag alla Windows KB-uppdateringar som blir till då och då. Om det skulle bli så att jag behöver ominstallera Win hur lång tillbaka måste jag installera uppdateringarna. Kan jag integrera dem med nLite-skivan fram till nu? Senaste jag körde hade uppdateringen nr KB951698.

Tack; BoG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...