Gå till innehåll

Firefox konstiga ordlista


Olivier

Recommended Posts

Vem är det som utvecklar den svenska ordlistan i Firefox. De verkar ha dyslexi <---(men det ordet hjälpte de dom mig med).

Ändra alla konstiga särskrivningar. <--- där vill de att jag ska skriva "sär skrivningar" :)

Och lägg till IT och modernare ord.

Eller finns det andra svenska ordlistor man kan installera?

Kommentera gärna även om du inte har svar på frågan ovan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo... inte så lätt för de som läser mest engelsk text angående särskrivningar...  ;)

Här har du 2 namn plus att det fortfarande ska vara mozilla.se som är kontaktpunkt

http://wiki.mozilla.org/L10n:Localization_...ish_.28sv-SE.29

Snubben som startade mozilla.se har visst inte tid längre men verkar ha "hijackat" siten.... :P 

Du har även "bugfilaringång" enligt ovan länk...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade precis Firefox 3 och tyckte den va väl lite sådär. Själv har jag Opera eftersom den är fruktansvärt nytänkande. Dock blev jag häpen att Firefox hade denna geniala ordlisteidé :)

Men även jag märkte på denna lilla tid att ordlistan var lite out of date och en smula särskriven ja.

Det borde väl finnas möjligheter att frivilligt hjälpa till med ordlistorna? Open Source(?).

Annars kanske man skulle kunna göra så den kontaktar googles enormt bra rättstavare som används vid sökning på google. Denna skulle kunna säga om ordet är fel eller annars ge förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...