Gå till innehåll

[LÖST] Felmeddelande 0x800CCC0E i Office Outlook när jag skickar mejl


Recommended Posts

Har problem med Office Outlook. Kan endast läsa mejl från POP3-konton ej från IMAP-konton, som ej går att ansluta. När jag försöker hämta mejl får jag felmeddelandet 0x800CCC0E.

När jag försöker skicka från IMAP/POP3 konton får jag felmeddelandet 0x80042109: Det går inte att ansluta till servern för utgående e-post

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är outlook 2007 och det gäller hemdatorn.'

Innan jag uppgraderade till outlook 2007 var problemet att jag ej kunde skicka mejl, men sedan uppgraderingen kan jag inte heller läsa mejl från IMAP konton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från var är IMAP konton, t.ex gmail eller ditt arbete?

Det låter som ett konto inställningsproblem eftersom imap ej fungerat tidigare...

Annars skulle det kunna bero på en låsning i tcp/ip...

Vi börjar från toppen, var har du dina konton?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har flera konton

IMAP-kontona har jag på myrealbox.com och gmx.com

POP3-kontona har jag på gmx.net och inbox.com

Kontona har fungerat men det började strula när jag kopplade en router mellan modem och dator, men numera är routern borta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken ISP har du, alltså vilket internetleverantör?

Om det är telia kan du inte använda dina smtp servrar från dina kontoleverantörer för att skicka epost utan du måste använda telias som heter "smtprelay1.telia.com".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu verkar en del av problemen vara lösta. Istället för telias smtp server provade jag smtp.bredband.net och det funkar för alla POP3-konton samt IMAP kontot på gmx.com.

Problemet som kvarstår är att jag inte kan ansluta till IMAP kontona på myrealbox.com. Detta problem uppstod när jag uppgraderade till Outlook 2007.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder telia och behöver ingen server inloggning...

Men strunt i det, bra att du fått igång några i alla fall, då är det inställningarna i outlook 2007 som du får se över

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inställningar i outlook 2007 som behöver göras.

Det bästa är om du raderar kontot för att sedan skapa ett nytt om alla inställningar är som de ska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka portar ska du använda enl myrealbox.com?

Om du vill, kan du pm'a mig dina privata uppgifter som du fått av myrealbox.com för testning.

Edit. Glöm bort att skicka mig dina uppgifter, du måste ändra i inställningarna på outlook 2007 så att du markerar att servern kräver authentication, och jag tror att du måste använda SSL också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...