Lente1 Posted June 1, 2008 Posted June 1, 2008 När jag har installerat SP3 så finns inget nätverk synligt i kontrollpanelen. Det går inte att skapa ny anslutning när man försöker. Avinstallerar jag SP3 så fungerar allt igen. Nätverkskortet är att trådlöst D-Link DWL-G510. Hade samma nätverksproblem med SP2 och installerade därför inte SP2. Vad kan jag göra för att lösa detta problem? //Lennart Quote
waxinator Posted June 1, 2008 Posted June 1, 2008 När du ändå var i Kontrollpanelen så skulle du även kollat Enhetshanteraren efter Nätverkskortet... (Kontrollpanelen - System - Maskinvara - Enhetshanteraren - Nätverkskort...) Du måste ladda ner och installera en lämplig drivrutin till kortet. Här finns den senaste version 5.10. ftp://ftp.dlink.se/Products/dwl-products/...S-15L-S0020.zip Quote
Lente1 Posted June 1, 2008 Author Posted June 1, 2008 Kollade enhetshanteraren och där fanns nätverkskortet. Fanns däremot inga näverksanslutningar i kontrollpanelen. Har försökt med att installera drivrutin för nätverkskortet efter installation av SP2 men det hjälper inte. //Lennart Quote
Andreas Stenhall Posted June 1, 2008 Posted June 1, 2008 Har du någon Symantec- eller Nortonprodukt installerad? Har för mig att det kunde ställa till det med nätverket vid installation av SP3! Quote
Lente1 Posted June 1, 2008 Author Posted June 1, 2008 Nej, ingen Norton eller Symantech finns installerat. Quote
waxinator Posted June 1, 2008 Posted June 1, 2008 Kollade enhetshanteraren och där fanns nätverkskortet. Fanns däremot inga näverksanslutningar i kontrollpanelen. Har försökt med att installera drivrutin för nätverkskortet efter installation av SP2 men det hjälper inte. //Lennart Så kortet finns men var det Aktiverat ? Har den normal fungerande status ? Är rätt namn på kortet ? Vilken version av drivrutin har den ? Bildexemplet är för mitt inaktiverade lokala nätkort... Quote
Recommended Posts