Seed Posted June 5, 2008 Share Posted June 5, 2008 Det är så att Windows Update föreslår en drivrutin för mitt Geforce 8800 GTX som är älder än den jag har laddat ner ifrån nVIDIA, Varför? Detta står i Windows Update: "nVidia - Video - NVIDIA GeForce 8800 GTX Senast publicerad den: 2007-12-10 Hämtningsstorlek: 62.6 MB nVidia Video software update released in November, 2007 Systemkrav Rekommenderad processor: Ej specificerat. Rekommenderad minnesmängd: Ej specificerat. Rekommenderat ledigt hårddiskutrymme: Ej specificerat. " Den jag har tankat ifrån nVIDIA är GeForce Release 175.16 Release Date: May 16, 2008 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted June 5, 2008 Share Posted June 5, 2008 Detta händer antagligen därför att senaste WHOL-certifierade drivrutinen hos Microsoft är just: ForceWare Release 169 WHQL 169.21 December 19, 2007 När jag laddade ner den senaste så kallade WHOL-versionen från nVidia, så fick jag ändå lov att godkänna installationen av denna 'osupportade' version 175.16 (Vista x64). Tydligen var märkningen något ofullständig... Jag testade igen nu och denna gång kom ingen varning under installationen. Du kan högerklicka den och välja att dölja den för all framtid... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed Posted June 5, 2008 Author Share Posted June 5, 2008 Detta händer antagligen därför att senaste WHOL-certifierade drivrutinen hos Microsoft är just:ForceWare Release 169 WHQL 169.21 December 19, 2007 När jag laddade ner den senaste så kallade WHOL-versionen från nVidia, så fick jag ändå lov att godkänna installationen av denna 'osupportade' version 175.16 (Vista x64). Tydligen var märkningen något ofullständig... Jag testade igen nu och denna gång kom ingen varning under installationen. Du kan högerklicka den och välja att dölja den för all framtid... Okej tack för svar. Jag vet att man kan dölja uppdateringar men undrade detta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts