Opel_Astra Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 Inte för att Vista är fel på något sätt, men jag måste ändå fråga lite saker; Min laptop har en dold partition på hårddisken där man skall kunna återställa datorn till originalskick. Men ifall jag nu får problem med datorn så vill jag kunna formatera vista os från botten, dvs inte får med alla onödiga asus program! Räcker det med att stoppa i "recovery dvdn" och sedan välja att formatera Vista OS? Blir det inga strul med aktiveringen sen? //Milan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 Tror att du måste göra en recovery DVD av den dolda partitionen för att detta skall fungera. Står i Instruktionsboken hur du skall göra någonstans i början. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 Inte för att Vista är fel på något sätt, men jag måste ändå fråga lite saker;Min laptop har en dold partition på hårddisken där man skall kunna återställa datorn till originalskick. Men ifall jag nu får problem med datorn så vill jag kunna formatera vista os från botten, dvs inte får med alla onödiga asus program! Räcker det med att stoppa i "recovery dvdn" och sedan välja att formatera Vista OS? Blir det inga strul med aktiveringen sen? //Milan Ja den lilla partitionen anropas om du i starten väljer att återställa datorn till ursprongligt skick. Om din hårddisk går sönder/byts ut så behöver du i stället dina Recovery-DVD. Oavsett på vilket sätt installationen återställs så får du med både Windows och alla extra program som var med vid köpet. License nyckeln är automatiskt registrerad men aktiveringen måste göras om igen. Där är säkert inga problem med detta. I värsta fall finns ett telefonnummer till Microsoft för manuell aktivering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RyuuShujin Posted June 16, 2008 Share Posted June 16, 2008 På den här sidan http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=120228 finns en del info om hur du installerar om Vista på en laptop. OBS! Länkarna till vista på sidan funkar inte men jag bifogar de riktiga länkarna i txt.filen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts