Gå till innehåll

[LÖST] Säkerhetskopiera filer eller hela datorn


Gäst Naturguiden

Recommended Posts

Gäst Naturguiden

Hej

Hoppas att detta är rätt del av forumet nu, men det bör det vara.

Om jag väljer att säkerhetskopiera hela datorn hur stort bör det bli?

Det lär väl bli en img eller något sådant som man kan spara på en annan disk eller så??

Så man kan åberopa den om något skulle bli fel...

Om C: med prog och sp1 och språkpaketet är på 75 GB så borde väl avbilden bli lika stor...

eller blir den större??? Och hur lång tid kan detta ta typ: 12 timmar eller något

Se bild

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Obs! Den här typen av säkerhetskopiering kan göras på en cd-skiva, dvd-skiva eller en hårddisk. Om du använder CD- eller DVD-skivor kommer du att behöva många skivor. Säkerhetskopieringsprogrammet kommer att informera dig om den lagringstyp du väljer har tillräckligt med utrymme för alla program, systeminställningar och filer. Om det inte finns tillräckligt med ledigt utrymme behöver du en lagringstyp som kan rymma mera data.

...hämtat från här: http://windowshelp.microsoft.com/Windows/s...1053.mspx  8)

Hoppas det kan hjälpa  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Gjorde en säkerhetskopia av C och D (fysiskt samma disk , men olika partitioner)som tillsammans tog 165GB.

På E (separat disk som enbart används för back-up) som säkerhetskopian las på tog de upp 110GB plats.

Rekommenderar total säkerhetskopia om du har möjlighet. Fick användning av min för nån vecka sen då jag hade problem med utskriftsbufferten. Jämfört med ominstallation tog en återställning för mig mindre än 20 minuter. Du kan också välja om du vill återställa hela datoren eller bara separata diskar.

Att huvuddisken (som för övrigt är två som körs i RAID mirror) är delad i två partitioner är gammal vana från W95 & W98 då krascher med ominstallationer hörde till vardagen.

Jag lärde mig att spara alla nerladningar & liknande på D partitionen så den inte försvann vid formatering av C som ofta behövdes för en ren ominstallation

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...