HaXxXoR Posted June 17, 2008 Posted June 17, 2008 Tjena! Jag har haf problem med min dator den startas om vid laddningen av XP och jag har försökt att installera om den men det går inte det händer samma sak igen hela tiden.... Snälla hjälp mig! det funkar inte att starta i felsäker heller men vi har försökt att starta den med en annan hdd det visar sig att den har liv i sig men funkar inte ändå Quote
Guest DimensionX Posted June 17, 2008 Posted June 17, 2008 Började det helt plötsligt? När händer detta, tidigt i uppstarten? Ingen varning, utan datorn bara bootar om alltså? Har du gjort reparationsinstallation, men det fungerade inte? Om du testat att reparerat så kan det ibland vara så illa att inte ens det hjälper, då är det enda (tyvärr) att formattera och installera om. Å andra sidan, en kompis till mig hade en dator som uppförde sig likadant, han hade fått fel på sin hårddisk. Du kan inte starta datorn i felsäkert läge heller? (Tryck på F8 när du startar upp datorn) Quote
Guest al6 Posted June 28, 2008 Posted June 28, 2008 Kan man inte på något sätt kolla på någon sån där logg över systemet och se var det går fel ? Quote
Chillie Posted June 28, 2008 Posted June 28, 2008 Testa att koppla bort allting (även mus och tagentbord) förutom skärmen. Känner igen detta problem med att datorn bara startar om hela tiden. Quote
Guest DimensionX Posted June 28, 2008 Posted June 28, 2008 Låter förnuftigt. Om han nu har installerat om XP så måste det vara nåt med hårdvaran som gör att det bootar om. Quote
ture Posted June 28, 2008 Posted June 28, 2008 kolla så att alla kablar sitter i ordentligt inuti datorn och cpu fläkten snurrar som den skall mvh t Quote
ITTOJO Posted June 28, 2008 Posted June 28, 2008 Ett rätt vanligt fel när strömmen gått eller minnet inte hunnit skriva klart till hårddisken, oftas kanman fixa det gemon att köra checkdisk. Starta på windows skivan, välj r vid första frågan om intallation eller reparation. När du får upp en commandopromt skriver du c:chkdsk /p det tarnågra mnuter starat om genom att skriva exit när den har gått klar. Quote
Recommended Posts