Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tjena! Jag har haf problem med min dator den startas om vid laddningen av XP och jag har försökt att installera om den men det går inte det händer samma sak igen hela tiden.... Snälla hjälp mig! det funkar inte att starta i felsäker heller men vi har försökt att starta den med en annan hdd det visar sig att den har liv i sig men funkar inte ändå

Guest DimensionX
Posted

Började det helt plötsligt?

När händer detta, tidigt i uppstarten?

Ingen varning, utan datorn bara bootar om alltså?

Har du gjort reparationsinstallation, men det fungerade inte?

Om du testat att reparerat så kan det ibland vara så illa att inte ens det hjälper, då är det enda (tyvärr) att formattera och installera om. Å andra sidan, en kompis till mig hade en dator som uppförde sig likadant, han hade fått fel på sin hårddisk.

Du kan inte starta datorn i felsäkert läge heller? (Tryck på F8 när du startar upp datorn)

• 2 weeks later...
Posted

Kan man inte på något sätt kolla på någon sån där logg över systemet och se var det går fel ?

Posted

Testa att koppla bort allting (även mus och tagentbord) förutom skärmen. Känner igen detta problem med att datorn bara startar om hela tiden.

Guest DimensionX
Posted

Låter förnuftigt.

Om han nu har installerat om XP så måste det vara nåt med hårdvaran som gör att det bootar om.

Posted

Ett rätt vanligt fel när strömmen gått eller minnet inte hunnit skriva klart till hårddisken, oftas kanman fixa det gemon att köra checkdisk. Starta på windows skivan, välj r vid första frågan om intallation eller reparation. När du får upp en commandopromt skriver du c:chkdsk /p

det tarnågra mnuter starat om genom att skriva exit när den har gått klar.