Gå till innehåll

Bättre att installera Service Pack 1 eller programmen först?


grinders

Recommended Posts

Hej!

Jag har nyss kört formatering av min dator och nu måste jag installera alla uppdateringar igen inklusive Service Pack 1 då. Men jag undrar om det är bättre att installera alla mina program som jag hade på datorn innan SP1 installeras eller efter? Vilken alternativ är bäst eller spelar det absolut ingen roll om jag gör de innan eller efter?

Tacksam för svar  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag undrar om det är bättre att installera alla mina program som jag hade på datorn innan SP1 installeras eller efter? Vilken alternativ är bäst eller spelar det absolut ingen roll om jag gör de innan eller efter?

Eftersom SP1 rättar till massor av buggar o fel i Windows, så är det helt klart bäst att installera servicepacken först, innan du börjar lägga in alla program. Programmen kan (i värsta fall) dessutom ställa till oväntade fel, som sen ger dig problem med att installera sevicepacken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett litet tips.

När du har installerat ditt OS (Vista antar jag), udatera och lägg på SP1.

Installera sen något speglingsprogram, Acronis True Image eller Norton Ghost och gör en image på disken när den annars är aktiverad.

Det är en verklig bra hjälp att ha en sådan spegling om du en annan gång ska ominstallera, då kan du enkelt på någon timme vara på banan igen...

I

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...