Guest Naturguiden Posted June 25, 2008 Posted June 25, 2008 Om jag vid installation döper datorn till: Anders-dator Kan jag på något sätt ändra detta till: Peter-dator Tack så länge Quote
JoWa Posted June 25, 2008 Posted June 25, 2008 I Windows XP görs det i Systemegenskaper, fliken Datornamn. Gissar att det görs på liknande sätt i Vista. Quote
Pjuko Posted June 25, 2008 Posted June 25, 2008 Ta egenskaper på Den här datorn --> fliken Datornamn. Där finns det en knapp som heter Ändra Quote
waxinator Posted June 25, 2008 Posted June 25, 2008 Du kan inte utan vidare ändra ComputerName efter att installationen har avslutats. Registret innehåller en mängd referenser till det namn du gav datorn vid installationen. Sök i Regedit.exe efter Anders-dator så ser du att där är mängder av ställen detta namn ingår. EDIT: Med verktyget RegScanner.exe kan du fritextsöka Registret och klicka fram varje förekomst. http://techworld.idg.se/2.2524/1.169498 Quote
Guest Naturguiden Posted June 25, 2008 Posted June 25, 2008 mmm Körde en helt ny install istället Så nu är det sp1 och språk och annat som skall in sedan skall den iväg och jag hoppas att jag aldrig ser den igen 8) Quote
Recommended Posts