Gå till innehåll

Låg signalstyrka på trådlösa nätverket men endast på min ena burk


Recommended Posts

Har ett trådlöst nätverk. Där jag har min stationära dator har jag typ det lägsta (en stapel) i bästa fall. Går jag med den bärbara och ställer den på samma ställe har jag 3 staplar och bra kontakt.

Så min fråga blir kan det vara ide att pröva köpa ett nytt trådlöst nätverkskort till min stationära eftersom den bärbara har helt ok signal?

Det nätverkskort som jag isåfall måste byta ut är ett dlink g520 och inte så jätte gammalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det är bättre signalstyrka med din bärbara dator är nog inte så konstigt eftersom antennerna oftast sitter upp längs med skärmen. Om det i din stationära dator är ett fast kort så sitter antennen oftast ganska dolt precis bakom datorn vilket gör att signalstyrkan påverkas negativt. Din bärbara dator har dessutom troligtvis två antenner och kortet i din stationära dator endast en antenn, något som också påverkar signalstyrkan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett felet du beskriver, när jag labbade med detta nätkort i en annan PC.

Jag tror det var fel drivrutin till kortet den gången. Jag använder samma kort i en HTPC nu med full styrka...

Jämför din drivrutin med den jag har på bilden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett felet du beskriver, när jag labbade med detta nätkort i en annan PC.

Jag tror det var fel drivrutin till kortet den gången. Jag använder samma kort i en HTPC nu med full styrka...

Jämför din drivrutin med den jag har på bilden.

Intressant ska kolla ;) Vart isåfall hittar jag den drivrutinen du kör nu som funkar bra? Tycker det är svårt att hitta på dlinks sida
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...