Gå till innehåll

"Sidan kan inte visas"


maximizer

Recommended Posts

Hej!

Har problem med en burk med ett 56k modem.

Opertivsystemet är Vista Home Bussiness Edition 32 bitar.

Problemet är att datorn kopplar upp, och sedan dröjer det ibland flera minuter innan det över huvud taget händer något. När det väl händer något är det "Sidan kan inte visas"!!

Det spelar ingen roll vilken sida jag försöker öppna, samma sak överallt. Nej, inte riktigt, jag kan öppna Microsofts sida. vilken jag gått igenom men inte hittat någon lösning på problemet.

Kanske finns det någon här på forumet som kan komma på något om varför det blir som det blir??

Tacksam för svar

Mårten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har egentligen inget svar som innebär en lösning för dig....

Men jag får en känsla att det har just med din uppkoppling att göra. Att köra Vista via modem över dagens "tunga" internetsidor känns lite som en motsägelse. Även med ett bredband med 0.5 mbit kan vissa sidor kännas tröga...

Pröva att stänga av ljud och rörlig grafik i dina internetinställningar. Få ner allt till så "basic" som möjligt.

Kan vara inne på fel spår, men det är en tanke.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att datorn kopplar upp, och sedan dröjer det ibland flera minuter innan det över huvud taget händer något. När det väl händer något är det "Sidan kan inte visas"!!

Felmeddelandet betyder att sidan du beställt inte hittats över huvud taget trots längre väntan på svar.

Eftersom du ringer en modem-pool så kan man råka att få en felaktig uppkoppling.

Om du någon gång får fram Microsofts sidor så finns där ingen anledning till varför andra web-sidor inte

skulle hittas så länge som fullständiga adressen är riktigt inskriven.

Prova gärna att installera Mozilla Firefox och använd den i stället för Internet Explorer.

Firefox tillåter mycket friare stavningar ;) och en ny web-läsare kan vara bra för felsökningen.

Jag antar att du på grund av långsam uppkoppling inte varit flitig med uppdateringar från Windows Update

och mycket har hänt med Internet Explorer... Risken är också stor att om du har automatisk uppdatering

på och du samtidigt försöker surfa så blir det nästan tvärstopp för er båda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...