Gå till innehåll

Meddelande: "Strömökning på navport"?


fetis

Recommended Posts

Jag har en laptop HP Compaq nx6110 med Windows XP Home SP3.

Jag får meddelandet som jag har bifogat.

Jag kan inte få bort det. Trycker jag på krysset dyker det upp igen, klickar jag på meddelandet och trycker Återställ så dyker meddelandet upp igen efter några sekunder.

Vad menas meddelandet och vad bör jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där var en taskig svensk översättning ...

Du har antagligen för många USB-enheter anslutna, eller använder en USB-enhet som behöver extern ström, dvs en batterieliminator.

Både din mus och ditt inbyggda ljudkort är väl USB ?!

Det kan vara att din dators batteri inte orkar med när du inte kör ansluten till elnätet.

Testa att koppla bort USB-enheter, en efter en, tills felet försvinner, då har du, kanske, hittat felkällan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inget anslutet till USB portarna, så det tycker jag är konstigt att den gnäller. Om det inte är något med ljudkortet, det har jag ingen aning om. Och jag har provat både med strömsladden och utan men ingen skillnad. Jag har provat ta ut batteriet och satt in det igen, och jag har provat systemåterställning men inget hjälper. :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av USB portarna verkar inte fungera som den ska. Jag provade koppla in mitt USB minne till portarna. En av dem hände det inget. Kan det vara den porten som gnäller?

För övrigt så har jag inaktiverat "bubblorna" som dyker upp i aktivitetshanteraren. Så jag slipper det irriterande meddelandet. Men problemet finns ju ändå kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...