Gå till innehåll

Hjälp med DC++


Bompi

Recommended Posts

Tjena på er.

Jag har skrivit några trådar här, har alltid fått suverän hjälp...stort tack=)

Nu till ett mycket knivigt problem.

Har som så många andra problem med dc++.

Har sökt mycket flitigt bland liknande trådar men inte hittat nån lösning.

Jag har version 0.707 på dc++.

Jag har inställt under dc`s inställningar på brandvägg med manuell forwarding samt har ifyllt korrekt ip.

Fyllt i tcp, under utgående anslutningsinställningar har jag markerat direkt anslutning.

Jag hittar användare när jag går in på hubbar med det går inte att söka.

Jag har windows brandväggen inaktiverad men har iaf lagt till dc så att det inte blockerar.

Har panda antivirus installerat men det är inte det som stör för problemet var innan jag installerade programmet.

Dessutom har jag bbb 100mbit och deras router har inga portar som behöver låsas upp utan det ska släppas igenom.

Till sist kan jag tillägga att jag har xp

Mycket mycket tacksam för all hjälp.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ingen router/brandvägg som behöver konfas så skall du ha "Direkt anslutning" ibockad, för inkommande också.... inte Brandvägg med manuel port-forwarding. Prova annars att bocka i "Brandvägg (sista utvägen)".... kan du söka då, så är det dags att börja kika efter brandväggar som stoppar. Kontrollera även att du har rätt IP-adress ifyllt ( http://www.mittip.nu/ )!

Edit: Stäng aldrig av windows brandvägg.... där tillåter du undantag för dc++ istället!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar inte med någon av de typerna av anslutning, har även provat alla möjliga varianter med brandväggen:(

Rätt ip är dessutom ifyllt.

Fler tips??

Mvh

Efter varje ändring i anslutningsinställningrna, måste du starta om DC++..... har du gjort så?

Fungerar det fortfarande inte, så har du en brandvägg någonstans, som blockerar! Vad har du för BBB-modem? Fullständig modellbeteckning så kan jag kolla! Har du någon annan brandvägg?... t.ex Antivirusprogram med inbyggd dito?

Edit: Ibland kan man behöva ange portnummer, även om man inte har någon brandvägg som måste forwardas! Vilken port som helst, över 1200, brukar fungera! Skall i så fall anges på alla 3 ställena (TCP; UDP; TLS)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...