göte Posted July 11, 2008 Share Posted July 11, 2008 Hej alla Någon på forumet som har erfarenhet av "Windows Complete PC-säkerhetskopiering och återställning" som ingår i Windows Vista Ultimate- & Business-versionerna. Funkar det och hur bra t.ex. i jämförelse med t.ex. Acronis eller Norton Ghost Mvh Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted July 17, 2008 Share Posted July 17, 2008 Jag svarar hellre sent än aldrig... Jag kör Vistas system- och fil kopiering. Återställning av disk/partitioner fungerar enkelt och bra. Enskilda filer jag har inte haft behov av att återställa ännu men den operationen är lika enkel. Att jämföra detta med andra kopieringsprogram är svårt. Funktionen finns ju i alla. Skillnaden är väl hur enkelt det är att återställa filer/diskar när disken blivit utbytt eller filåterställning krävs. I Vistas fall återställer man via installations DVD'n, under uppstarten eller inifrån Windows. Användarvänligheten och det grafiska användarsnittet brukar vara snyggare och mer påkostat i andra program. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted July 17, 2008 Author Share Posted July 17, 2008 Jag svarar hellre sent än aldrig... Tja, frågeställningen är kanske inte så aktuell för det stora flertalet men jag tackar för dina synpunkter MVH Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts