Gå till innehåll

Nya drivare till Audigy för Vista och XP


Gäst mumfie

Recommended Posts

Har samma problem med dessa drivrutiner som jag haft tidigare, kan inte köra 4.1 i Vista. Får bara ljud i 2 högtalare samt basen. Istället får jag felmeddelande i Mediaplayer att jag inte har rätt codec. Har hittat en patentlösning att koppla om högtalarna in i suben för att få ljud i alla kanaler, men då inget surroundljud.

Creative och Vista... det har tagit 1,5 år att få ut nya drivrutiner och ändå suger dom.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mumfie

Måste säga att dessa fungerar bättre i xp än de från 2006, finns dock en del kända probs.

Known Issues:

Applications from the original Sound Blaster Audigy CD will not work with this download on Windows Vista. 

Users are advised to use Audio Console included in this download to change speaker configurations.

Gameport is not supported in Windows Vista and Windows XP Professional x64 Edition.

6.1 speaker mode is not supported by Windows Vista

Det är också viktigt att avinstallera allt från de gamla drivarna, brukar finnas en del under dolda enheter i enhetshanteraren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

med hjärtat i hals gropen så lyckades jag återgå till 2006 års driver v.5.12.16.144, efter ett par blåskärmar och systemåterställningar + avinstallation i felsäkertläge, jag kan inte svara på vad som gick eller gjorde fel, men nått var det. Möjligen om det är sp3 eller att jag har en Dell  ???

Men skam för den som ger sig, jag ska göra en försök i morrn igen, jag menar senare idag  ;)

*xp home sp3 Dell Dimension 9200 (Creative Labs Sound Blaster X-Fi XtremeMusic )

mvh

boxxen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...