Gå till innehåll

[LÖST] Det går inte att logga in: "Begränsning i kontot"!


kjs

Recommended Posts

Hej!

Nu, eller egentligen för ett par månader sedan, klantade jag till det på min dator. Jag skulle in och pilla i några inställningar som jag inte borde ha pillat i och nu vet jag inte hur jag ska bli av med mitt problem.

Problem:

När Windows startas loggas jag INTE längre automatiskt in på mitt konto (det enda på datorn) utan istället kommer ett litet fönster upp med följande text:

Inloggningsmeddelande. Det gick inte att logga in på grund av en begränsning i kontot.

Då kan man klicka på ok typ (eller avbryt). Och så kommer man till inloggningssidan (där man kan välja flera konton om man har det på datorn). Jag klickar på mitt konto och Windows öppnas. Men då dyker ett annat problem/fel upp som kanske hör ihop med det första felet. Ett nytt litet fönster dyker upp:

Monitor. Invalid Licence ID

Någon som kan hjälpa mig? Jag vill gärna bli av med de här meddelandena och dessutom vill jag att Windows skall logga in mig direkt (utan att jag märker det).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör en reparation.

I med xp cd:n < Stäng fönstret som kommer upp < starta om datorn < tryck valfri tangent för att starta med skivan.

Välj installera < Licensen, tryck [F8] < välj reparera.

Sen får du köra windowsupdate.

Jobbigt, men de e de enklaste sättet om man rotar sönder inställningarna.

Autoinloggningen. Start < kör. Klistra in båda orden nedan.

control userpasswords2

Markera ditt namn och kryssa ur rutan överst och tryck ok.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reparation med xp-cd kan bli ett litet dilemma eftersom jag inte har någon skiva med xp på. Fast det kanske finns på de där systemåterställningsdiskarna? Jag fick ingen xp-cd med datorn, tyvärr krävde jag ingen i efterhand heller.

Jag var inne på "control userpasswords2" (det var där jag pillade när jag förstörde) och det var redan avkryssat.

Hmmm... Kanske dags att fråga Microsofts suport om hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag skapat ett nytt konto och städat bort det gamla. Lite bökigt. Det löste ett fel, tror jag. Borta är fönstret med texten:

Monitor. Invalid Licence ID

Övrigt kvarstår. :( Egentligen är det inget som förstör men det stör. Tack för hjälp iaf. Ska försöka få hjälp från Microsoft (undra hur det kommer att gå?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...