Gå till innehåll

Saknade kataloger i Utforskaren


Recommended Posts

Av någon anledning har mina standardenheter H t.o.m J försvunnit i förteckningen i Utforskaren. Exempelvis saknas porten som går till kortläsaren för mitt SD-minne från kameran. Hur gör man för att återskapa de försvunna platserna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enheterna H: I: och J: skapas när Windows upptäcker USB-kortläsarens tre kortfack.

Antingen så har kortläsaren gått sönder eller så har Enhetshanteraren problem med

drivrutinen till kortläsaren.

Högerklicka "Datorn" eller "Den här Datorn" och välj Hantera.

Här kan du klicka upp Enhetshanteraren och se om någon enhet blivit gul eller röd markerad.

Du kan även se Diskhantering här och se om diskarna finns med här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för svar, men Nej de saknade enhterna finns inte med på förteckningen som kom upp i under Diskhanteraren. Vad jag minns har jag råkat ut för samma situation tidigare att enheter försvunnit på detta sätt - men tydligen inte lärt mig av detta. Jag tror att "felet" uppstod när jag använde mej av funktionen "Säker borttagning av maskinvara" förra gången jag tankade över bilder från kamerakortet in till datorn. Kan det vara så? Man ska inte använda funktionen "Säker borttagning ..." när man tar ut kamerakortet ur kortläsarporten? Frågan: "Hur göra" kvarstår således

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funktionen "Säker borttagning ..." tar inte bort några enheter, den kontrollerar endast att inga skriv

aktiviteter avbryts till enheterna.

Du skriver inte om detta är en bärbar eller stationär dator... men är det så att USB-enheten skruvat upp

moderkortet så finns en variant stänga ner datorn helt och koppla bort all strömmatning (väggkontakt eller

batteripaket) och låta den vara avstängd så i ett par minuter. Nästa uppstart så kan de vara tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...