Gå till innehåll

[LÖST] Får ej drivrutiner till skrivare att fungera


Recommended Posts

Kolla bilderna längst ner:

Skrivaren fungarar av någon konstig anledning, men jag får upp felmeddelande enligt bilder. Jag har hämtat hem senaste drivrutiner från dells hemsida för mitt os (vista x64) men det fungarar inte ändå. Någon som har något work around-tips eller liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Det är den officiella du använder direkt från Dell, då borde drivrutinen vara okey.

Du verkar inte ens fått in drivrutinen. Det är inte nåt i Windows eller nåt program som hindrar att drivrutinen installeras? Du har inget antivirus eller dylikt som ligger och hindrar? En del är ganska kinkiga och tar saker för spyware på direkten. eller så ligger nån process igång och hindrar installationen. Testa att starta om datorn och installera sedan direkt innan för mycket kommit igång.

Annars kan du testa att virussöka drivrutinen, stäng sedan av ditt anitvirus för någon minut medan drivrutinen installeras om felet ligger där. Glöm inte slå av nätet under tiden bara så att du inte får in nåt virus.

Jo, kolla så att inget saknas, ibland kan det vara så att man måste ha nåt installerat på datorn för att drivrutinen skall gå att lägga in.

Eller så kanske du måste vara inloggad som admin (om du inte är det) för att kunna installera den här drivvrutinen.

Vet inte om detta löser problemet, men du kan alltid testa.

Hjälper inte nåt av detta så får vi testa nåt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Jo, en sak till innan jag måste iväg.

Jag har ibland varit med om att.............

1.Saken du skall installera MÅSTE vara inkopplad när du installerar drivrutinen.

2.Saken du skall installera FÅR INTE vara inkopplad när du installerar drivrutinen.

Kolla om det står nåt i manualen om det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde svara på program som skulle blockera, men jag har inte mkt stuff som tuggar på i bakgrunden alls: Skickar med en bild på mina processer. Fick inte med alla processer men jag har inte vad jag vet några extra brandväggar etc. som ska blockera. Endast ett antivirusprogram som jag testat att stänga av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...