Gå till innehåll

Misslyckad installation av SP3


gandih

Recommended Posts

Hej, sitter med en Medion med Intel 4 HT processor 2.o ghz typ och 512 RAM.

Laddade ner SP3 till datorn och började installera, tidigare hade jag XP Home SP2.

efter ca 70 - 80% så stänger datorn av sig och sedan går det inte att starta den i

vare sig felsäkert eller vanligt läge.

Är det bara att ominstallera XP eller finns det något sätt att slippa detta?

Jag har ingen skiva med xp för tillfället oc skulle helst slippa detta.

DESPERAT  :o

/Oliver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, sitter med en Medion med Intel 4 HT processor 2.o ghz typ och 512 RAM.

Laddade ner SP3 till datorn och började installera, tidigare hade jag XP Home SP2.

efter ca 70 - 80% så stänger datorn av sig och sedan går det inte att starta den i

vare sig felsäkert eller vanligt läge.

Är det bara att ominstallera XP eller finns det något sätt att slippa detta?

Jag har ingen skiva med xp för tillfället oc skulle helst slippa detta.

DESPERAT  :o

/Oliver.

Det mest troliga är kanske att datorn inte var rätt förberedd för SP3. Eftrsom det inte går att få fram något direkt matnyttigt, på Medions hemsida, utan datorns serienummer, så föreslår jag att du kontaktar Svenska Medion själv! Det finns en hjälptelefon du kan ringa.... men kolla först in länken "Återskapning och Piratkopiering" under Service och Support!

http://www.medion.com/se/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Hej!

Nu har jag stoppat in hårdisken i ett kabinett och man kommer åt 2 utav de tre olika partitionerna.

Dock inte C delen där windows är installerat, det står

E:Documents and SettingsOliver Phalén är inte tillgänglig.  Åtkomst nekad.

När man högerklickar o kollar på egenskaper så står det att disken är full.

har provat att köra felkontroll 2 gånger men inget hjälper, What to do?

Mvh, Oliver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kontakta Medion?

MEDION tillhandahåller följande återställningslösningar för de många produkter som erbjuds av oss:

 

Extern återställnings-databärare (CD Media) - som ofta kallas "Recovery CD". Detta är en CD- eller DVD-skiva som tydligt är försedd med pc-tillverkarens namn eller pc:ns märkesnamn och används till att säkerhetskopiera programvaran som var förinstallerad på pc:n. Denna databärare medföljer pc-paketet och innehåller alla nödvändiga filer för att återställa operativsystemet på din dator.

Hårddiskbaserad återställning (Hard Drive-based Recovery System) - Filerna för återställning har sparats på en separat partition på hårddisken och kan vid behov användas till att återställa systemet. Ingen CD-ROM-skiva behövs och i de flesta fall kan pc:n reparera sig själv.

Ingen extra återställnings-lösning (No Media) - ingen extern databärare tillhandahålls för återställning. Operativsystemet är endast förhandsinstallerat på hårddisken och de grundläggande konfigurationsfilerna är alltid en del av förhandsinstallationen. Kontakta vår support-avdelning om du behöver återställa systemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...