SBT Posted July 27, 2008 Posted July 27, 2008 Sedan en tid kan jag ej ansluta Explorer och TomTom (GPS) till Internet. Internet Exploder meddelar vid uppstart "du är inte ansluten till Internet". När jag kör nätverksdiagnostik för Windows XP kan den inte hitta några problem. TomTom får jag meddelandet "Du är inte ansluten till Internet. Med Mozilla Firefox och Microsoft Outlook är det inga problem de funkar som de skall. Vad är felet. Hur löser jag detta? Tacksam för svar. SBT Quote
e-son Posted July 27, 2008 Posted July 27, 2008 Gå till Verktyg / Internetalternativ / Avancerat... tryck på knappen "Återställ..." och hoppas att det räcker! Quote
SBT Posted July 27, 2008 Author Posted July 27, 2008 Gå till Verktyg / Internetalternativ / Avancerat... tryck på knappen "Återställ..." och hoppas att det räcker! Tackar men tyvärr så Förändrade det inget, samma problem so tidigare. Quote
e-son Posted July 27, 2008 Posted July 27, 2008 Ok... man kan inte lyckas varje gång! ;D Du kan ta en titt på microsofts hjälpsida ang problemet. En ominstallation kanske är vad som behövs.... vi andra funderar vidare, under tiden! http://support.microsoft.com/kb/318378/sv Quote
SBT Posted July 29, 2008 Author Posted July 29, 2008 Långt om länge kom jag på att kolla min brandvägg (borde ha börjat där). Brandväggen var inställd på att inte ansluta Explorer och TomTom. Troligen har jag själv klantat till det vid något tillfälle. Quote
Recommended Posts