Gå till innehåll

Mediaspelare och tomma nätverksmappar


wolfhoffmann

Recommended Posts

Hej!

Har haft en Ellion HMR700 ett tag som fungerat alldeles utmärkt att streama musik,bilder,filmer från allas datorer här hemma,förra veckan fick jag först problem med att den inte hittade "Mshome" på nätverket,efter lite krångel fick jag iallafall igång det och kunde hitta mina datorer igen fast då kom nästa problem,mapparna som jag delat ut från MIN dator finns med,film,musik och bild mappar men när jag väl ska öppna dom så är dom tomma?!?

Det är inga problem att streama från dom andra datorerna så vad är det som "saknas" i Min Dator?

Ska även tillägga att jag skaffade en Maximum T8000,Boxer mottagare med inbyggd nätverk och där är det precis samma problem,hittar min dator,ser mapparna som är utdelade men dom är tomma när jag öppnar dom.....

Snälla hjälp,blir tokig snart,har ju fungerat alldeles utmärkt innan,har inte ändrat något vad jag vet...

Göran

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja,PVR manager som man måste ha installerad.....är inte riktigt med vad du menar med rättighet.....

det enda jag gör vid installation av den är att välja vilka mappar jag vill dela ut,programet börjar med att fråga om det är en UPNP server eller fildelnings server,enda gångerna jag får ok att allt är klart och fungerar är när jag väljer fildelningsserver....sen står det mata in användarnamn och lösenord,anv.namn står redan medans lösenord är tomt,skriver inte in något där för jag har inget lösenord.

MF server heter programet som ställer in mapparna förresten.

Problemet har jag även i min Ellion HMR700 som fungerat utmärkt innan men mapparna är alltså tomma!

Har ingen energi kvar med att hålla på med det här,blir tokig,har du några kanon ideer blir jag mycket glad!

Göran

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med rättigheter menar jag att om programmet t.ex ändrat inställningarna i windows egna brandvägg och aktiverat den... även om du avaktiverat den tidigare. Eller om du har fått fler inställningar i den brandvägg du använder som måste konfigureras

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår...Brandväggen har jag haft på hela tiden även när det funkade,provat att stänga av den men ingen skillnad,har markerat Pvr manager för undantag sen finns det ju lite att kolla på under avancerat om jag väljer den nätverksanslutningen som jag använder under inställningar..där finns det saker som jag inte vet vad dom gör...ärdet kanske något dår jag ska ändra? Service och ICMP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...