Gå till innehåll

[LÖST] Varför kommer jag inte upp till 5,9 i prestandatestet?


Belsebub

Recommended Posts

Ok, jag vet att man kanske inte ska lita för mycket på detta test som vista har för att mäta hårdvaran i datorn. Men jag tycker ändå att det är konstigt att jag bara kommer upp i 5,7 på primär hårddisk (diskens dataöverföringshastighet).

Detta är min stationära dator som det gäller för. Se gärna bilden jag har längre ner i informationen om datorn.

Någon som vet varför jag inte kommer upp i 5,9 i resultat?

Har jag helt enkelt en för "slö" hårddisk?

Det är en Samsung 320gb 7200rpm 16mb sata2 hårddisk jag har enligt inköpskvittot.

Jag har hört något om SATA drivisar. Bör man ha det? Hur vet man om man har det eller inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den primära hårddisken tror jag har och göra med vilken kapacitet du har på den! för jag får bara 5.4 på primär disken.. och en polare till mig som också har SATA2 disk, fast en 500gb får 5.9 i primär disk! och jag har bara 250gb, men snart så ska jag köpa en 250gb till och köra RAID 0, då får jag alltså 500gb primär disk+ RAID 0, förväntar mig 5.9 på Testet då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag har en Raptor74 som systemdisk och får ändå bara 5.7 på disken (5.9 ärliga poäng på allt annat).

Jag bryr mig inte. Jag vet att mina delar duger till Vista och om jag vill så kan jag trolla med knäna

och hissa upp mina siffror till 9.9 om jag bara vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst fjamsetramsa

Då har du ju ngt som är fel...har du lagt in chipset drivarna till moderkortet

Har nu 2 velociraptor i raid 0 o det går undan..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...