Gå till innehåll

[LÖST] IObit SmartDefrag 6.0 fungerar inte korrekt på min XP SP3


Ängegärd

Recommended Posts

Gäst DimensionX

Vidare saknar Disk Defrag såväl automatisk som schemalagd defragmentering.

Hur någon kan använda en så onödig funktion som automatisk defragmentering, övergår mitt förstånd! Ni sliter ut diskarna i förtid genom att hela tiden skriva om data på dom!

Edit:

Det har varit en känd regel sedan datorns barndom att inte defragmentera mer än när det behövs.... just för att det sliter på diskarna

Håller med, kan det finnas något mer värdelöst?

Tänk...........

Man har en massa filer som man ändå snart skall bränna ned, varför låta dem defragmenteras?

Onödig tid och onödigt jobb helt enkelt.

Betydligt bättre att själv defragmentera när det verkligen behövs, på de filer som verkligen behöver defragmenteras. Och går det snabbt dessutom så är det en klar fördel. Varför låta burken stå på i timtal och tugga filer?

Sen spelar optimering ingen roll när lidandet sitter i den biten i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
e-son och DimensionX !! denna tråden handlar om IObit SmartDefrag !! >:(

Håll er till forumreglerna och spamma inte !

Att föreslå ett bättre defragprogram när det som tråden handlar om, inte fungerar, kan väl knappast vara fel?

Varför strula med nåt som ändå inte fungerar? Bortkastad tid.

Lika bra att installera ett riktigt defragprogram istället, som fungerar. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den disken jag just fått problem med är en 930MB med 160GB fritt utrumme.

Fram till i förrgår var där inga problem med optimeringen (före 6.10 :-).

Då adderade jag 20GB  till och  fick hängningen. Det gick inte att avbryta utan ström av var det som gällde.

Jag har flyttat ut de nya 20GB till annan disk men det verkar fortfarande buggigt med denna disken.

Ett annat underlig fenomen är att när jag bockar i att exkludera filer större än... så presenterar Analysen

inga filer i raporten om jag inte 'minskar' storleken till 500MB. Exkluderar jag 5GB så visas inga filer alls.

Funktionen verka vara bakvänd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...