Fujifilm Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 hej på er. Jag har windows vista på laptopen jag fick min ny inköpta laptop igår. och har hunnit uppdatera den. men nu kommer mitt problem. Jag tappar nämligen kontakten. ca var 5.e minut till internet. Jag har Bredbands bolaget trådlöst internet. med Router till. Nätverks kort bluetooth-enhet (personal area network) bluetooth-enhet (RFCoom-Protokoll) fujitsu siemens computers computers WLAN 802.11blg(SiS163v) Nvidia nforce 10/100/1000 mbps Networking Controller vet som sagt inte vilka av dessa som är nätverks kortet men dessa stog under nätverks kortet under enhetshanteraren Jag hoppas på snabb hjälp. Behövs mer info får ni gärna säga till vet ej om jag har postat detta rätt. MVH: fujifilm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DimensionX Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 Lurigt det där. Tar det lång stund innan du återfår kontakten igen? Har du bra signal? Läste om fler som hade liknande problem, men ingen lösning på det. Det blir att titta vidare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 ...vet som sagt inte vilka av dessa som är nätverks kortet men dessa stog under nätverks kortet under enhetshanteraren ... Trådlöst nätverk: fujitsu siemens computers computers WLAN 802.11blg(SiS163v) Fast kabelanslutning nätverk: Nvidia nforce 10/100/1000 mbps Networking Controller Koppla in en nätverkssladd så du märker om det var det trådlösa eller router/bredbandet som bråkade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fujifilm Posted August 14, 2008 Author Share Posted August 14, 2008 hej jag har provat att använda internet sladd där är det inga problem det är när jag sitter trådlös som problemen händer jag har bra sädning och bra mottagning. Jag har varit inne på fujitsu siemens och laddat ner nya internet kort drivrutiner utan framgång. Det dröjer ca 2 minuter innan jag åter få kontakten till internet igen MVH fujifilm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DimensionX Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Inte för att det hjälper dig kanske men vi hade liknande problem när vi körde ett trådlöst nätverk, det blev övermatat på nåt sätt, vi ändrade nån buffer vill jag minnas så fungerade det fint sen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fujifilm Posted August 14, 2008 Author Share Posted August 14, 2008 jag har ringt till bredbands bolaget och dom sa dom kunde göra en uppdatering av modemet. sen dess har det fungerat så jag hoppas detta har hjälpt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts