Gå till innehåll

[LÖST] IZArc ger felmeddelande "Hittade felaktig ZIP-header"


Grooge

Recommended Posts

Enkelt, du kommer inte kunna packa upp filen, i och med att det är en korrupt ZIP-fil.

Ungefär som att innehållsförteckningen sakanas i en bok och därmed inte gör boken komplett, och därmed läsbar.

Men det kan även vara en maskerad trojan. Försök att hitta RSSBandit någon annanstans, eller möjligen att annat RSS-program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Kan röra sig om............

1.Skadad zip fil

2.Zip fil av annat format, till exempel en Winzip PPM eller Wavepack.

Troligen är det en skadad zip fil men du kan försöka reparera den med Lzarc som har en reparera funktion, men det är inte alltid det funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för dom svaren, packaupp var inga problem IZArc frågade inte efter om den skulle reparera vilket den gjort några gånger tidigare med andra zip filer, är fortfarande lite tveksam till om jag skall våga installera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Tackar för dom svaren, packaupp var inga problem IZArc frågade inte efter om den skulle reparera vilket den gjort några gånger tidigare med andra zip filer, är fortfarande lite tveksam till om jag skall våga installera.

Program som Lzarc och 7zip klagar nästan jämt när det inte är en "standard zip header" och det är inte alla program som gör en sådan när de packar. Det brukar dock inte vara någon fara mer än att man får ett felmeddelande eller varning att den inte är av "standard" typ. Installera du men ta en koll med antivirusprogrammet först. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Vad var det för program du försökte installera då?

Antagligen nåt skräp som nån lagt ut. Finns en del sånt på nätet, tyvärr.

Skulle LZarc varna fler gånger för "icke standard" zip header så brukar det betyda att den som packat filen använt ett mer udda program som inte ger en standard zip header. Ingen fara, bara LZarc kan packa upp filen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njet nerladdat från en av dom stora freeware sajterna länkad dit från http://www.rssbandit.org/ vilket är programet det handlar om. Jag har uppfattat båda som seriösa men rätta mig gärna om jag har fel, kom gärna med förslag på annan läsare som du anser vara bra är helt ny på detta med riktiga rss läsare har tidigare kört med tillägg i sidpanelen vilket ju har sina begränsningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Njet nerladdat från en av dom stora freeware sajterna länkad dit från http://www.rssbandit.org/ vilket är programet det handlar om. Jag har uppfattat båda som seriösa men rätta mig gärna om jag har fel, kom gärna med förslag på annan läsare som du anser vara bra är helt ny på detta med riktiga rss läsare har tidigare kört med tillägg i sidpanelen vilket ju har sina begränsningar.

RSS läsare?

De här har jag använt, riktigt bra.

Men de är för Firefox.

Har kört både

Wizz RSS News Reader och infoRSS, båda funkade bra.

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/se...rss&cat=all

Troligen var filen skadad som du laddade ned.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

En bra beskrivning.

Jo, det är bekvämt med en RSS läsare eftersom nyheter mm poppar upp så fort det händer något.

Så vart det dags för att logga ut och få lite jobb gjort. :)

Hej så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...