SeventySeven Posted August 15, 2008 Share Posted August 15, 2008 Hej alla! När jag skulle bränna en film med Windows DVD-bränning såg allting ut precis som det skulle på förhandsgranskningen. Men när jag körde skivan i min DVD-spelare var bara övre halvan av bilden med. Både när man tittade på själva filmen och i smårutorna under 'Scener' var övre halvan som den skulle medan undre halvan var helt grön. Jag har tidigare bränt skivor med detta program och då fått bara halva bilden i smårutorna under 'Scener' men när man tittade på filmen var allt som det skulle = acceptabelt. Något förslag på vad som kan vara fel?! Filmen i fråga är en .avi, 608*464 i bredd/höjd som spelar upp på en Philips DVD-spelare och en vanlig 4:3 tjock-TV... (Windows DVD-bränning är inställt på 4:3). Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 Jag har bara sett det problemet i samband med dubbla grafikkort i SLI-koppling i kombination med dålig drivrutin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SeventySeven Posted September 28, 2008 Author Share Posted September 28, 2008 Visade sig att det inte var svårare än att 'compability renderer' ska vara ikryssat i inställningar i Xvid-dekodern. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts