Gå till innehåll

Problem med prestandaklassificering


affe54

Recommended Posts

Det är inget att fixa, det är bara att trycka på länken som finns på den första bilden, efter där det står 1.0.

Då kommer det upp en ruta där det står mer om datorn. I den nya rutan kan du trycka i stil med "uppdatera mina poäng" så får du igång det.

Om du menar att du vill få högre än 1.0 så är jag nästan 100 på att du inte har drivrutiner till grafikkortet som stödjer avancerad grafik. Det är lätt att fixa, bara låt Windows Update ladda hem passande drivrutiner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, oj.

Se så måste man inte alls ha Aero på för det här. Man måste ju kolla prestandaklassificeringen innan man ens kan starta Aero, så det är inte sant.

Sen så har du inte på Aero på dessa bilderna. Har aldrig sett något liknande som du har så jag vet inte hur man ska lösa det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grooge !! hur löste det sig för dig i våras ??

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=9616.0

eller Libra63 !! vad var det för HP -program som reparerade fel i Vista ??

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?top...g47282#msg47282

EDIT:

Kan det vara så att du inte fått in rätt drivrutin till ditt grafikkort ?

Med rätt drivrutin och Vista Areo tema så skall du få genomskinlig kantlist 'Glas' (se bild).

Du ser att även fönsterknapparna skall ligga i överkant av fönstret.

Eventuellt får man inte genomskinlighet innan klassifieringen har konstaterat att grafikkortet

klarar av det... (Se egna val i Prestandaalternativ under "Justera visuella effekter")

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vista Areo Temat funkar som det skall

Grafik kort  Leadtek 9600 Gt  Drivrutin 75.19_geforce_winvista_32bit_international_whql

Jag följde länken ovan och körde winsat formal ( C:WindowsSystem32WinSat.exe formal ) efter det så fick ja igång Prestandaklassificeringen men när jag trycker på länken Prestandaklassificering så är den andra sidan tom (se Bilder)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...