affe54 Posted August 17, 2008 Share Posted August 17, 2008 Prestandaklassificering hur får man det att funera i windows vista home premium Skickade med ett par bilder om hur det ser ut //affe54 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted August 17, 2008 Share Posted August 17, 2008 Det är inget att fixa, det är bara att trycka på länken som finns på den första bilden, efter där det står 1.0. Då kommer det upp en ruta där det står mer om datorn. I den nya rutan kan du trycka i stil med "uppdatera mina poäng" så får du igång det. Om du menar att du vill få högre än 1.0 så är jag nästan 100 på att du inte har drivrutiner till grafikkortet som stödjer avancerad grafik. Det är lätt att fixa, bara låt Windows Update ladda hem passande drivrutiner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
affe54 Posted August 17, 2008 Author Share Posted August 17, 2008 trycker jag på länken prestandaklassificering Oklassificerad så öppnas en sida men det står ju inget i den Har hämntat alla update från windows har dom snaste drivrutinerna //affe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted August 17, 2008 Share Posted August 17, 2008 Vilket färgschema har du? Du måste ha Windows Aero för att kunna prestandaklassificera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
affe54 Posted August 17, 2008 Author Share Posted August 17, 2008 har Aero på affe54 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted August 17, 2008 Share Posted August 17, 2008 Jaha, oj. Se så måste man inte alls ha Aero på för det här. Man måste ju kolla prestandaklassificeringen innan man ens kan starta Aero, så det är inte sant. Sen så har du inte på Aero på dessa bilderna. Har aldrig sett något liknande som du har så jag vet inte hur man ska lösa det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted August 17, 2008 Share Posted August 17, 2008 Grooge !! hur löste det sig för dig i våras ?? http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=9616.0 eller Libra63 !! vad var det för HP -program som reparerade fel i Vista ?? http://www.alltomxp.se/forum/index.php?top...g47282#msg47282 EDIT: Kan det vara så att du inte fått in rätt drivrutin till ditt grafikkort ? Med rätt drivrutin och Vista Areo tema så skall du få genomskinlig kantlist 'Glas' (se bild). Du ser att även fönsterknapparna skall ligga i överkant av fönstret. Eventuellt får man inte genomskinlighet innan klassifieringen har konstaterat att grafikkortet klarar av det... (Se egna val i Prestandaalternativ under "Justera visuella effekter") Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
affe54 Posted August 17, 2008 Author Share Posted August 17, 2008 Vista Areo Temat funkar som det skall Grafik kort Leadtek 9600 Gt Drivrutin 75.19_geforce_winvista_32bit_international_whql Jag följde länken ovan och körde winsat formal ( C:WindowsSystem32WinSat.exe formal ) efter det så fick ja igång Prestandaklassificeringen men när jag trycker på länken Prestandaklassificering så är den andra sidan tom (se Bilder) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted August 17, 2008 Share Posted August 17, 2008 Klicka på Prestanda längst ner till vänster, så ser du vilken komponent som får 1.0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
affe54 Posted August 17, 2008 Author Share Posted August 17, 2008 Sidan tom se bild ovan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted August 17, 2008 Share Posted August 17, 2008 Inte länken Prestandaklassificering, utan Prestanda längst ner till vänster i vänstra spalten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
affe54 Posted August 17, 2008 Author Share Posted August 17, 2008 längst ner till väster har jag tryckt Prestanda sidan tom (se bild) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts