jensa Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Ursäkta den dåliga rubriken. Jag undrar om det finns nån inställning i vista som gör att man får stora fönster då man klickar på en länk? Nu får jag alltid ett litet fönster som jag får förstora efter att ha öppnat det. Tycker det är väldigt störigt då jag alltid vill ha fönster i full size.... mvh jensa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Vet inte om de funkar likadant i vista. Men håll ner shift och stäng med krysset och se om de funkar. Eller [F11] Eller egenskaper för genvägen < kör i maximerat fönster. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 Vilket program öppnas efter en länk då? Internet Explorer? Vill bara säga att shift och stäng knappen ska man trycka efter man förstorat sitt fönster, så att det sparar sin storlek till nästa gång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jensa Posted August 20, 2008 Author Share Posted August 20, 2008 Javisst det är internet explorer jag menar, har försökt med att trycka shift och stängknappen men det hjälper inte heller...... blir ju tokig snart på dette lilla "fel" mvh jensa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 Du håller ned shif (alternativt CTRL?), när du stänger Internet Explorer så kommer fönstrets storlek och position att sparas till nästa gång du öppnar det. Om du har FLERA instanser av Iexplorer igång så måste detta göras när den SISTA stängs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jensa Posted August 20, 2008 Author Share Posted August 20, 2008 Du håller ned shif (alternativt CTRL?), när du stänger Internet Explorer så kommer fönstrets storlek och position att sparas till nästa gång du öppnar det.Om du har FLERA instanser av Iexplorer igång så måste detta göras när den SISTA stängs. Har nu gjort snart 25 försök men lyckas inte ändå, börjar tro att jag är riktigt ovanligt korkad som inte får det att funka... urrrrk mvh jensa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 Hej, Ladda hem "IE New Window Maximizer" så löser det sig säkert. Finns på länken att tanka hem om du vill. http://www.jiisoft.com/iemaximizer/Default.aspx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tub Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 för mej funkar det om jag först stängrr ned originalfönstret därefter maximerar jag fönstret som länken öppnade sen stängerjag ner det works for me tub Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts