fetis Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Jag har fått problem med bränna skivor. Jag har bara testat med DVD skivor. Skivorna jag bränner blir fläckiga efter bränning och fungerar inte. Brännaren är en Samsung SH-S203D. Använder Nero 8.0.3.0. Jag kör Windows Vista Home Premium 64-bit. Jag har aldrig tidigare haft problem, problemet kom nu nyligen. Jag har provat uppdatera läsaren från version SB00 till SB01. Men hjälpte inte. :- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kent Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Jag har fått problem med bränna skivor. Jag har bara testat med DVD skivor. Skivorna jag bränner blir fläckiga efter bränning och fungerar inte. Brännaren är en Samsung SH-S203D. Använder Nero 8.0.3.0. Jag kör Windows Vista Home Premium 64-bit. Jag har aldrig tidigare haft problem, problemet kom nu nyligen. Jag har provat uppdatera läsaren från version SB00 till SB01. Men hjälpte inte. :- Samsung är bra på mobiltelefoner, dom har inte datorvärlden att göra. kentan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fetis Posted August 19, 2008 Author Share Posted August 19, 2008 Ja visst är dem bra på mobiltelefoner. Men vad kan vara orsaken till fläckar på skivor efter bränning? Har läst något om de innan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Liknar det detta problem? http://club.cdfreaks.com/f52/dvd-spots-221383/ Annars kan det vara röta, i skivorna, har du provat med en annan skiva (batch), alt annan spindel? (Cd-röta då luft kommer in i lagren och bildar oxid i metallen på skivan) Offtopic: Håller inte med om samsungs telefoner:P (SE fanboy:P) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fetis Posted August 22, 2008 Author Share Posted August 22, 2008 Jo, de påminner om de fläckarna. Eller jag får inga regnbågsfärger. Ser mer ut som en mörkfärg har spillt över skivan. Jag har testat bränna med skivorna på min brors dator, och det gick utan problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silenz Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 Samsung gör bra Plasma och Lcd apparater!!! Thats it Brännare = Plextor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fetis Posted August 28, 2008 Author Share Posted August 28, 2008 Problem löst! Var nog otur när det gällde skivor bara. Jag använder skivor från samma spindel och det fungerar utan problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts