Gå till innehåll

[LÖST] Hur länge kan min dator stå på?


T@wo

Recommended Posts

Tja,

Det jag undrar är hur länge en dator kan stå på? Kan jag ha den på dygnet runt i flera veckor utan att den förlorar "livskraft"? Eller är det bättre att stänga av den varje gång jag inte använder den och på så sätt få den att "leva" längre?

MVH//

T@wo

Ämnet flyttat av Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Datorer är gjorda för att gå, du kan lugnt köra datorn en längre tid utan problem. En kompis till mig körde sin dygnet runt i flera månader. Dock kan man behöva göra en snabb omboot när man belastat väldigt länge och mycket.

Jag har allt kört min dygnet runt i flera veckor jag också. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Ok, då låter jag den stå på då. :D Är för lat för att vänta på att den ska starta upp hela tiden. :P

Var min brorsa också. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min gamla HP är snart inne på sitt fjärde  år med kontinuerlig drift med undantag för strömavbrott och åskväder ok sataanslutningarna slutade att fungera för några månader sen men efter byte till ide diskar så står den på igen

tub

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på miljön, stäng av datorn...

Ska börja tänka på miljön när vi kan åka till exempel bil utan att förstöra naturen. Skulle gå idag om alla inte var så pengafixerade... Tills dess, kör jag med datorn på dygnet runt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...