Gå till innehåll

"Disketten är skrivskydad. Ta bort skrivskyddet eller använd annan disk"


Brkie

Recommended Posts

Hej,

Har en SD kort på 2 GB som ja hade i en kamera innan, men har kopplat in SD kortet i en kort läsare nu via USB till datorn och måste överföra några filer till den, fast jag får meddelandet :

"Det går inte att kopiera "blabalba" filen. Disketten är skrivskydad. Ta bort skrivskyddet eller använd annan diskett."

Jag försöker också formatera kortet genom att högerklicka på Flyttbar disk (E:) och sen Formatera... fast får ändå meddelandet att den är skrivskyddad. Och ja kan inte komma på hur ja tar bort skrivskyddet för när ja går in i egenskaper av kortet finns inte den ruttan "Skrivskydd" som man kan kryssa ur, står ju bara hur mycket plats det finns kvar på kortert och så.

tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:o jo det gör det, den märkte jag nu faktist, det står LOCK och pil ner och den knappen är uppe, det går inte att flytta över då, jag flyttade ner "knappen" till LOCK och det går ändå inte, alltså samma sak på båda :S
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja måste ha den för att flytta över mina kartor som jag har köpt till min GPS Garmin, så jag måste flytta över dom på kortet,alltså finns det ingen lösning eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aja,efter lång tid kom jag på vad det är.Felet är kort-läsaren!när jag la in kortet in i kameran och anslöt den via USB,kopierade över filen på kortet, det gick perfekt. när jag stoppar in kortet i kort-läsaren så gick det inte.läste att det finns många som klagar på att det inte går att flytta över filer till deras SD kort, men det beror på nog på några kortläsare. tack iaf för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...