robis Posted August 25, 2008 Share Posted August 25, 2008 Har problem med att startsidan inte kommer upp när man startar Internet explorer 7 oxh Xp sp3. Någon som har koll på det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 25, 2008 Share Posted August 25, 2008 Om du menar att din vanliga startsida har ersatts av en msn-sida, så kan du kolla nedanstående länk. http://www.alltomxp.se/forum/index.php?top...g84288#msg84288 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robis Posted August 25, 2008 Author Share Posted August 25, 2008 Japp...såg den sen... Det fungerar att bli av med runoncesidan, men min riktiga startsida kommer ej upp ändå... Det är datortillverkans, dell i detta fallets hemsida som kommer upp... Några förslag på detta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 25, 2008 Share Posted August 25, 2008 Gå till Verktyg / Internetalternativ och skriv in din startsideadress i rutan för startsida och tryck Verkställ. Det skall räcka! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robis Posted August 26, 2008 Author Share Posted August 26, 2008 Vi trycker nämligen ut startsidan från nätverker till alla användare och det slår inte igenom första gången man går ut på Internet. Andra gången man försöker får man upp rätt startsida! Några förslag... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 26, 2008 Share Posted August 26, 2008 Vi trycker nämligen ut startsidan från nätverker till alla användare och det slår inte igenom första gången man går ut på Internet. Andra gången man försöker får man upp rätt startsida!Några förslag... Nu vet jag inte hur ni trycker ut startsidan, men kanske du kan använda en regfil med lite fler detaljer? Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftInternet ExplorerMain] "Local Page"="C:Windowssystem32blank.htm" "Start Page"="DinStartsideAdress" "RunOnceComplete"=dword:00000001 "RunOnceHasShown"=dword:00000001 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robis Posted August 26, 2008 Author Share Posted August 26, 2008 Jag la till en nyckel, First Home Page och så vår startsida och det fungerar! Tack för hjälpen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 26, 2008 Share Posted August 26, 2008 Jag la till en nyckel, First Home Page och så vår startsida och det fungerar!Tack för hjälpen! Intressant! Var la du den nyckeln?... eller var det som ett värde under den befintliga nyckeln Main? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robis Posted August 26, 2008 Author Share Posted August 26, 2008 det ligger i main...jag skjuter ut 3 olika nycklar... Vår startsida, Runonce och First Home Page. Local Page behövdes ej! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 26, 2008 Share Posted August 26, 2008 det ligger i main...jag skjuter ut 3 olika nycklar...Vår startsida, Runonce och First Home Page. Local Page behövdes ej! Okey, tack för svaret! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts