Gå till innehåll

Backup inför service...


kjell-ake

Recommended Posts

Hej!

Jag skall skicka in min bärbara för service.

Blev uppmanad att göra en back-up...

Frågan är nu: Hur gör jag en back-up så jag slipper att ominstallera alla uppdateringar igen.

Har p.g.a. klåfingrighet ominstallerat ett par gånger men tänkte nu att slippa windowsuppdateringarna.

med vänlig hälsning Kjell-Åke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag skall skicka in min bärbara för service.

Blev uppmanad att göra en back-up...

Frågan är nu: Hur gör jag en back-up så jag slipper att ominstallera alla uppdateringar igen.

Har p.g.a. klåfingrighet ominstallerat ett par gånger men tänkte nu att slippa windowsuppdateringarna.

med vänlig hälsning Kjell-Åke

Dom menar nog att du skall göra en backup på dina personliga filer. Skulle det bli tal om ominstallation eller systemreparation, så kommer den att vara klar när du får tillbaka datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Det var väl så att jag kom att tänka på vad bra det vore att slippa börja om från början

vid nästa ominstallation. När den nu kommer...

Bara för att slippa det otroligt tråkiga att uppdatera, starta om, uppdatera...

Program och spel är ju sånt som mår bra av en omstart då och då då det i mitt fall

gärna blir att det "samlas på hög" och man slarvar med att rensa bort det som inte används.

"det kan vara bra att ha"syndromet...

Med vänlig hälsning Kjell-Åke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Det var väl så att jag kom att tänka på vad bra det vore att slippa börja om från början

vid nästa ominstallation. När den nu kommer...

Bara för att slippa det otroligt tråkiga att uppdatera, starta om, uppdatera...

Du kan förstås göra en återställningsbar spegling av disken, med något tredjepartsprogram (nu antar jag att du kör Windows XP). Men lite av finessen med en ominstalation, är just att få ett nytt rent system, och den fördelen förloras om man klonar disken när den har användts en tid... det skall man helst göra när systemet är nyinstallerat och färdigkonfat. En bättre metod att slippa massa uppdateringar vid nyinstallation, tycker jag är att tillverka en ny installations-skiva med service pack och alla uppdateringar integrerade. Stenis har skrivit en utmärkt guide om hur detta går till.

http://www.tipsomvista.se/guider/96-window...ice-pack-3.html

http://www.tipsomvista.se/guider/96-window...h-hotfixar.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...