Gå till innehåll

Går inte att installera program


Illa

Recommended Posts

En novis behöver er hjälp!!

När jag försöker att installera ett antivirusprogram så kommer följande meddellande upp.

"

Systemadministratören har angett systemprinciper som hindrar den här installationen."

Jag kör som administratör vid inloggningen och mig veterilgen har jag inte ändrat något i burken.

Är det någon som kan förklara vad jag skall göra, på ett förståligt sett, för en som inte är helt bevandrad i systemet.

Tack på förhand

Illa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

År det din privata dator, eller en företagsdator?

Har du något antivirusprogram installerat sen tidigare!

Vilket antivirusprogram gäller det?

Hur många konton finns det på datorn, och är du säker på att ditt konto har adminrättighet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en privat dator

Jag har NOD 32 installerat sedan tidigare

Uppgradering av ovanstående

Det finns bara ett konto på datorn och jag har rättigheter.

För att fortsätta, så har jag fått Windows Installer att vara igång men Windows Modules Installer är stoppad.

Kan det ha att göra med att startalternativet är Selektiv och inte Normal. Vågar inte ändra här ???

Illa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta kommer ej upp "Kör som Administratör" :o

Jag har nu fått igång  både Windws Installer och Windows moduls Installer om jag tittar i msconfig tjänster, men fortfarande kommer samma meddelande upp nät installationen avbryts.

Illa "men sant" ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta kommer ej upp "Kör som Administratör" :o

Jag har nu fått igång  både Windws Installer och Windows moduls Installer om jag tittar i msconfig tjänster, men fortfarande kommer samma meddelande upp nät installationen avbryts.

Illa "men sant" ???

Hmmm.... om jag skall gissa lite, så kan det finnas någon skyddsprincip som blockerar vissa ändringar i antivirusprogrammet. I så fall skulle lösningen kunna vara att avinstallera NOD32 först, starta om burken, och göra en helt ren installation med den nya versionen. Alltså inte försöka uppgradera den versionen du redan har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaaaaa.... men vad händer om jag inte kan installera in den nya, då sitter jag på pottekanten  >:(och kommer varken ut eller in, så detta vågar jag inte. :'(

Tack i alla fall

Illa

Då installerar du om den gamla så klart.... eller något alternativt antivirus tills problemet är löst  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...