andreasniilsson Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 Hej! Har haft väldiga problem de senaste månaderna med min dator, och får blåskärmar titt som tätt. Vet inte vad jag ska ta mig till eller vad som är fel, så jag hoppas på hjälp härifrån. På blåskärmen står det: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL ***STOP:0x000000D1 Vad är felet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 Blåskärmar är aldrig kul. BIOS är alltid bra att uppdatera vid blåskärmsproblem men du kan ta reda på vad kraschen beror på genom att följa guiden http://www.tipsomvista.se/guider/95-felsoe...n-beror-pa.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andreasniilsson Posted August 28, 2008 Author Share Posted August 28, 2008 Får nu fram detta: SYMBOL_STACK_INDEX: 3 SYMBOL_NAME: Epfwndis+2f49 FOLLOWUP_NAME: MachineOwner MODULE_NAME: Epfwndis IMAGE_NAME: Epfwndis.sys DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP: 484eac5a FAILURE_BUCKET_ID: 0xD1_CODE_AV_NULL_IP_Epfwndis+2f49 BUCKET_ID: 0xD1_CODE_AV_NULL_IP_Epfwndis+2f49 Followup: MachineOwner Vad är felet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 Filen som orsakar blåskärmen hör till ESET-brandväggen. Kolla om det finns någon uppdatering eller hör med ESET support! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andreasniilsson Posted August 28, 2008 Author Share Posted August 28, 2008 Okej, då vet jag det iallafall! Tack så mycket, och tack för ett bra forum! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts