Gå till innehåll

Usb-problem!


Polpot

Recommended Posts

Har fått problem med att min dator inte känner igen usb enhet( Usb-minne,Extern hårddisk) när jag kopplar in dom i usbuttagen.Det står "En av de usb-enheter som är ansluten till datorn fungerar felaktigt och kan inte kännas igen" Klickar jag in på okänd enhet så står det att inga drivrutiner är installerade.  Kan det vara något problem med plug and playprogrammet? Någon som har någon ide om vad jag ska hitta på? ???

Mvh/Polpot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade detta på Microsofts hemsida.... annars var det magert! Börja med att kontrollera så att Plug and Play är aktiverat i Start / Kontrollpanelen / Administrationsverktyg / Tjänster

Eftersom USB-enheter är Plug and Play-enheter kan du inte göra mycket för att styra eller konfigurera dem. I Windows känns vanligtvis enheter igen när de ansluts och nödvändiga drivrutiner installeras
Det kan vara fel på USB-porten. Om USB-enheten är ansluten till en skadad port fungerar inte enheten. Försök att ansluta enheten till en annan port. Om alla USB-portarna används kopplar du från en enhet som du vet fungerar och ansluter enheten med problem i den port som blivit ledig.
Andra USB-enheter kan dra för mycket ström från navet. Den enhet du försöker använda

kanske behöver all tillgänglig ström eller bandbredd som datorn kan ge. Om andra USB-enheter är anslutna till och drar ström från datorn kanske inte den första enheten fungerar. Om andra enheter drar ström från navet kopplar du bort dem och provar om enheten du vill använda fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...