Martinnn Posted August 31, 2008 Share Posted August 31, 2008 Hej alla där ute! Jag har ett stort problem, min dator startar nämligen inte! > Det är så att när jag sätter igång min dator svarar den nästan omedelbart med " For Realtek Rtl 8139(x)/8130/818X PCI Fast Ethernet (oläsbart...) PXE-E61 : Media test failure, check cable PXE-MOF: Exiting PXE ROM " Datorn får ja då stänga av genom att trycka in strömbrytarn och sedan starta igen. Då visar skärmen samma resultat. Jag har testat ändra BIOS genom att mixtra lite med ordningen och "Use Defaults". Det gör ingen skillnad. Kan också nämna att dator IBLAND startar. Är det något jag kan ändra när jag väl är inne? Uppskattar alla svar!! Bästa hälsningar Martin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted August 31, 2008 Share Posted August 31, 2008 Sök på Realtek för mera info. Hittade denna uppdatering som kan lösa problemet: http://www.microsoft.com/downloads/details...cb-f7b3b0fd3d86 Får du fart på den, så kör också en diskkontroll eftersom du stängt av med brytaren Lycka till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts