Gå till innehåll

Windows Desktop Search 4.0 går inte att installera


Paradis

Recommended Posts

Jag har gjort ett antal försök att installera Windows Desktop Search 4.0 med dåligt resultat.

Trots att jag använt mig av rådet i http://www.alltomxp.se/windows-xp/13-windo...windows-xp.html har det inte lyckats utan jag hamnar i att intallationen misslyckas.

Jag får "Windows Search 4.0 could not be installed" med en hänvisning till C:WINDOWSKB940157.log allt enligt det som beskrivs på http://forums.microsoft.com/msdn/ShowPost....53&SiteID=1

Jag ligger på XP SP3 på en Thinkpad T61:a.

Är det någon som har någon som har nått tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stenis: Jag tror inte normala Svensson-användare har så otroligt stor brevskörd som du har, så de har ändå ingen nytta av emailindexering, och varför onödigtvis komplicera saker när man EGENTLIGEN INTE har någon användning av funktionen ... ?!

Nä, slå PÅ vanliga SÖK-indexeringen, så går allt otroligt mycket snabbare!

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stenis: Jag tror inte normala Svensson-användare har så otroligt stor brevskörd som du har, så de har ändå ingen nytta av emailindexering, och varför onödigtvis komplicera saker när man EGENTLIGEN INTE har någon användning av funktionen ... ?!

E-postindexeringen gör att det går otroligt mycket snabbare att söka efter e-post i Outlook, något jag vet är mycket uppskattat bland alla som använder Outlook 2007. Andra fördelar med Windows Search är att det indexerar innehåll i filer och att man kan lägga till egna filter för filtyper man vill ska indexeras och så vidare. Om man verkligen bara vill söka efter filnamn så klarar man sig med standardsökningen men annars måste man bara ha Windows Search :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att stoppa tjänsten Automatic Updates och ta bort mappen C:WindowsSoftwareDistribution. Gå sedan till Windows Update och försök att installera Windows Search därifrån, hur fungerar det?

Gick inget vidare... fick blåskärm och en felsignatur enligt nedan när maskin startade upp igen. :'(

BCCode : c2    BCP1 : 00000007    BCP2 : 00000CD4    BCP3 : 04030801   

BCP4 : E20AA2B8    OSVer : 5_1_2600    SP : 3_0    Product : 256_1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick inget vidare... fick blåskärm och en felsignatur enligt nedan när maskin startade upp igen. :'(

BCCode : c2     BCP1 : 00000007     BCP2 : 00000CD4     BCP3 : 04030801     

BCP4 : E20AA2B8     OSVer : 5_1_2600     SP : 3_0     Product : 256_1

Jisses, det verkar som att du har allvarliga problem med din burk :) Det lilla tipset har jag aldrig varit med om att det orsakar blåskärm. Skulle du kunna analysera den enligt http://www.tipsomvista.se/guider/95-felsoe...n-beror-pa.html ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...