Anders Person Posted September 6, 2008 Share Posted September 6, 2008 Hej, jag vet för litet. Kan någon instruera mig hur jag skall gå tillväga för att installera drivrutin för installation av CanoScan 4200F på Vista? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted September 6, 2008 Share Posted September 6, 2008 Hej, Det är litet svårt att vägleda såhär på distans Har du den tillhörande installations-cd:n? Annars måste du ladda ned drivrutiner från Canon. Vet inte om du finner Canons vägledning vara till någon hjälp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Person Posted September 8, 2008 Author Share Posted September 8, 2008 Hej och stort tack för ditt svar. Dessvärre ger Canons hemsida ringa vägledning. Den hänvisar till fyra olika leverantörer, men väl där finns ingen vidare hänvisning, åtminstone finner jag ingen sådan. Det borde finnas en länk av typen: ladda ned drivrutin för CanoScan 4200F, så som det finns för andra typer. Tycker att Canons sajt i just detta fall är en opedagogiskt utformad återvändsgränd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Person Posted September 8, 2008 Author Share Posted September 8, 2008 Tack JoWa skulle det stå./AP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Väl bekomme! För att vi inte skall fastna i Canons återvändsgränd, ett par frågor: Har du installations-cd:n och en manual? Har du gjort något försök att installera skrivaren, och i så fall, vad har då hänt? Här är en länk till en drivrutin för 32-bitars Vista. Här är en länk till en drivrutin för 64-bitars Vista Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Person Posted September 8, 2008 Author Share Posted September 8, 2008 Hej igen, Jag har installations-CD:n, men oavsett om jag låter den starta automatiskt eller startar den manuellt, får jag besked om att programmet/drivrutinen uppvisar kompatibilitetsproblem. När jag ändå kör den försvinner internet explorer. Så skivan är jag hittills inte hjölpt av. hmmmm...32-bitars eller 64....svår fråga för en humanist.....jag har Vista Home Premium....tror jag.....och bredbandshastighet kan jag inte svara på.....ska jag pröva mig fram? Mvh, AP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Okej, hämta de drivrutiner jag länkade till och testa! Den ena borde fungera, och den andra inte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Person Posted September 8, 2008 Author Share Posted September 8, 2008 tackar....jag testade, och 64 bitars sade nej, men 32-bitars accepterades.....får se om jag hittar den bland alla mappar och program...*L*.....hör av mig när så har skett.....även om det kan dröja....tack så mkt och hej så länge.... AP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Lycka till med letandet! Här är ytterligare en nedladdning som kan vara användbar: CanoScan Toolbox. Beskrivning: This is a software utility which will help make using your scanner easier För både 32- och 64-bitars Vista. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts